Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zoekplaatje
PP schreef:
geestschrijver schreef:O, Reggie mag ook al deus zeggen?
Deus betekend toch gewoon GOD??? :lol: :lol: :lol: :lol:

=D> =D>

Deusjevo (2CV) betekent dan "paarden van God" :!:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
deusjevo schreef:Dat hij er anders uitziet licht meer aan het feit dat de auto verbouwt is om hem een jonger uiterlijk te geven. hij loopt echt als een zonnetje. En kan ook weer gewoon door de apk als het weer nodig is in augustus. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik hoop dat we iets kunnen afspreken voor een bezichtiging.

Met vr. Groet

Reggie van der Mast

Ik heb hem van de week ook even gebeld.
Tegen mij vertelde hij toen ik opmerkte dat de auto een 84er model was :"ik zou het echt nie wete joh".
Voorts vertelde hij dat ie de auto eerst een tijdje geschorst had en er wat aan gerommeld had :lol: Maar hij zal misschien iets anders bedoeld hebben te zeggen :?:

Het blijft toch wel een beetje oppassen.Op het andere forum zag ik ook al een auto met een flink luchtje eraan.

Overigens kunnen ze je niks maken als zo'n auto reeds 2 maal van eigenaar is gewisseld. Maar ik vind het toch niet echt een fijn gevoel om met zo'n auto rond te rijden.
Antwoord
Als dit geen omgemeubelde auto moet zijn weet ik het niet meer.
1. De grotere achterlichten op de stationcars zijn er sinds modeljaar 1981.
2. Het getoonde dashboard is sinds modeljaar 1981.
3. De hoge neus is voor een Nederlandse 240 sinds modeljaar 1983 (Zweedse modellen 1 jaar later, USA-modellen zijn compleet anders).
4. De bumpers en koplampen zijn sinds modeljaar 1981.
5. De 79kW (2127cc!) motor zal wel een B21A zijn en die is met dat vermogen geleverd in bouwjaren 1979 t/m 1984, maar nooit in Nederland combinatie met de 'hoge' neus.
Waarom zou iemand een echte 1979-er ombouwen tot eentje die op een 1984-er lijkt?
Het is gewoon een oplichter die een auto op een ouder jaar heeft omgekat m.o.o. de belastingvrije status.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
wel allemaal doemscenario's hoor.Vergeten we niet een beetje dat het in 1984 misschien wel leuk was als je oude Volvo er uit zag als een nieuwe.In meer dan 20 jaar kan er van alles met zo'n ding gebeurd zijn.Ik zou me in dit geval eerder zorgen maken om dat papier-machee gebeuren onderaan de deuren.Je ziet ze sowieso wel mooier voor die vraagprijs
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
mado schreef:wel allemaal doemscenario's hoor.Vergeten we niet een beetje dat het in 1984 misschien wel leuk was als je oude Volvo er uit zag als een nieuwe.In meer dan 20 jaar kan er van alles met zo'n ding gebeurd zijn.Ik zou me in dit geval eerder zorgen maken om dat papier-machee gebeuren onderaan de deuren.Je ziet ze sowieso wel mooier voor die vraagprijs

Eh? Geloof jij het zelf?
Toevallig zit er tussen 1979 en 1984 dàfacelift van de 200 serie. De verschillen zijn erg fors:
1. achterlichten om de hoek => andere achterspatborden, inkorten striping achter
2. spatborden voor en motorkap moet je vervangen
3. andere bumpers
4. andere koplampen en grille
5. ander voorspoiler
6. alle raamlijsten van verchroomd naar zwart
7. compleet ander dashboard
en dat om bij de tijd te blijven?

Dat doorrotten is irritant. Maar een omgekatte auto levert misschien nog veel meer sores op. Misschien is het wel ooit twee auto's geweest.
Viel Spaß damit!
Antwoord
MP schreef:
mado schreef:wel allemaal doemscenario's hoor.Vergeten we niet een beetje dat het in 1984 misschien wel leuk was als je oude Volvo er uit zag als een nieuwe.In meer dan 20 jaar kan er van alles met zo'n ding gebeurd zijn.Ik zou me in dit geval eerder zorgen maken om dat papier-machee gebeuren onderaan de deuren.Je ziet ze sowieso wel mooier voor die vraagprijs

Eh? Geloof jij het zelf?
Toevallig zit er tussen 1979 en 1984 dàfacelift van de 200 serie. De verschillen zijn erg fors:
1. achterlichten om de hoek => andere achterspatborden, inkorten striping achter
2. spatborden voor en motorkap moet je vervangen
3. andere bumpers
4. andere koplampen en grille
5. ander voorspoiler
6. alle raamlijsten van verchroomd naar zwart
7. compleet ander dashboard
en dat om bij de tijd te blijven?

Dat doorrotten is irritant. Maar een omgekatte auto levert misschien nog veel meer sores op. Misschien is het wel ooit twee auto's geweest.
Viel Spaß damit!

Hoe kun je een 240 eigenlijk het beste checken op "omgekatheid" :?:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
Door te checken op bovenstaande 7 punten? 8)
lassporen rond chassisnummer?
heb verder ook geen idee :oops:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
deusjevo schreef:Hoe kun je een 240 eigenlijk het beste checken op "omgekatheid" :?:

Als het door een vakman of een heel handige beunhaas is gedaan zal een leek niet kunnen zien wat er aan de auto is gebeurd.

De slimme jongens zagen de hele stijl met chassisnummer uit en een stukje plaatwerk daaromheen zodat ook de originele puntlasnaden van de stijl intact blijven. Het is nl. erg moeilijk om deze puntlassen na te maken zoals ze in de fabriek aangebracht zijn.
Antwoord
Als de aangehaalde auto bestaat uit een voorste helft van de carrosserie van een 1979-er en de rest van een later model, dan zie je daar uiteindelijk niks van.

Maar als je een beetje de verschillende uitvoeringen en bouwjaren op een rijtje hebt dan vallen afwijkingen snel op!

Het is wat mij betreft helder dat de getoonde Volvo omgekat is. Ik geloof er werkkelijk niks van dat het een werkelijke 1979er betreft die is geüpgrade naar een 84er. Vooral het dahboard is een optisch niet goed zichtbare wijziging die veel knutselwerk met zich meebrengt. (Ook erg duur voor relatief weinig exposure).

Volgens mij is er tussen die jaren ook behoorlijk wat kableboomwerk veranderd.
Antwoord
a.huis schreef:weet niet wanner de grotere nieuwe achterlichten gekomen zijn en ook de schakelaars in het daschboard zijn de ''rondere'' .

Sept 80, dus jaargang 81 samen met zwarte bumpers en strakkere neus. Maar de auo hoeft helemaal niet omgekat te zijn. Men neme een harde belastingvrije en gooi de hele boel over...
[img][/img]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)