Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een K in een Ka
Mijn vaste woon-werkroute voert mij elke dag langs het Slochterdiep.
Flink aantal kilometers rechttoe, rechtaan. 60km zone maar er wordt (veel) te hard gereden. Ook door mij, maar ik kom iig nooit boven de 80.

Gister reed ik in de S60 70km en kwam er met een rotgang een rode Ford Ka aan, middenop de weg. Ik remmen en zover mogelijk naar rechts (verhoogde stoep) maar de Ka gaf geen krimp. Gevolg: spiegels tegen elkaar. Ka rijdt in eerste instantie door en stopt pas als ik gekeerd ben en terugrijd.

'Mevrouw' stapt uit en brult gelijk: "Ik heb haast". Ik vragen waarom ze niet aan de kant ging. Dat deed ze wel en ik had nog wel verder naar de stoep gekund............Ik zal jullie niet vermoeien met mijn reactie, die kun je waarschijnlijk ook wel raden.

Resultaat: spiegel compleet aan gort. Ik ben goed verzekerd maar daar heb ik waarschijnlijk uiteindelijk helemaal niks aan. Ik weet uit werkervaring hoe het zal gaan: welles, nietes, schuld delen dus ik krijg minimaal de helft voor de kiezen. Als ik dat uit laat keren donder ik terug in no-claim zodat ik m uiteindelijk zelf moet betalen omdat de premieverhoging (VEEL) duurder is.

Dus.................. Sad
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Heel vervelend. Heb je dr adres? Ga langs en bespreek het nog even rustig. Ze is nu wel kalmer denk ik dan na dat incident. Mocht ze niet coulant reageren dan zou ik de rekening naar haar sturen en in je brieven dreigen met stappen. 8) (ook al doe je niks....) Ik zie wel een kans dat dat lukt.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
En anders kan er altijd nog een baksteen door de ruit.
Antwoord
Als er geen getuigen zijn die kunnen beamen dat zij midden op de weg reed,dan kun je het m.i. vergeten.

Heel frustrerend als iemand anders een fout begaat en je draait vervolgens zelf voor de kosten op.
Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt.

Het klinkt misschien raar maar als je het kenteken op had kunnen nemen had je misschien beter niet kunnen keren en haar gewoon door laten rijden.

Vervolgens de politie bellen dat de persoon na de aanrijding is doorgereden. In dat geval hebben ze meestal wel tijd om de zaak grondig te onderzoeken. De politie houdt niet zo van doorrijders na een aanrijding Big Grin
Antwoord
jos schreef:Als er geen getuigen zijn die kunnen beamen dat zij midden op de weg reed,dan kun je het m.i. vergeten.

klopt, maar wie weet buigt ze wel na 1x vriendelijk, 2de keer juridische taal..
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Zo heeft iemand wel eens een van de zijkoffers van mijn motorfiets gereden op een smal weggetje. En ik viel nog om ook. Zijn verweer: ik mag hier toch 50?
Antwoord
geestschrijver schreef:Zo heeft iemand wel eens een van de zijkoffers van mijn motorfiets gereden op een smal weggetje. En ik viel nog om ook. Zijn verweer: ik mag hier toch 50?

Met andere woorden: je mag gerust iemand van de weg af rijden zolang je maar geen snelheidsovertreding maakt Confusedhock:
Antwoord
Thnx voor het medeleven.

@Saint: kalm waren we wel, hoor. IJskoud zelfs.

@Jos: Ben het met je eens. Als de vlag er zo bij blijft hangen, kan ik het vergeten. En idd had ik ook al dergelijke gedachten. Als ik gewoon gemeld had dat ie er op een parkeerterrein was afgerosd had ik via het waarborgfonds gewoon alles vergoed gekregen. En als ik haar had laten doorrijden, was ze denk ik ook de klos geweest (maar had ik geen gegevens en kenteken).

Rondje langs de collega's heeft mij inmiddels geleerd dat ik niet de eerste was...... :?
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Maar dan had zij toch ook kunnen zeggen dat jij bent doorgereden? Zit je alsnog in 't zelfde schuitje. Ik ga denk ik voor de geestschrijver methode Big Grin
Antwoord
TheSaint77 schreef:in je brieven dreigen met stappen. 8)

Laat ook ff opvallend onopvallend weten dat je advocaat bent, kan net genoeg zijn om haar te laten betalen 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: