henqui schreef:Zo...vandaag weer eens een stukkie gereden met de sPolar! De banden ff 'bijgepompt', aircopomp stelmoer geplaatst en vastgedraaid (goed zo Ferdinand! :-))
Dat de banden wat leeg zijn kan na ruim 9 maanden van stilstaan en heel af en toe een ommetje... Jij rijdt er trouwens ook niet veel mee?! Was dit voor het eerst sinds twee weken?
En gelukkig zat de aircopomp niet los! Heb je al een adres voor het bijvullen?
henqui schreef:Kwam tot de ontdekking dat er geen schuimrubber geluidsdemping tussen de carrosserie en de versnellingsbak zit waardoor de motor toch wel wat veel geluid maakt in de cabine.
Dit vind ik interessant! Ik vind namelijk dat zijn broertje ook niet bepaald stil is. Maar ik dacht dat dat komt omdat er geen isolatie tegen de motorkap zit... Ik zal morgen eens in de versnellingsbak tunnel gaan kijken!
henqui schreef:Ook dat de schokbrekers (vóór in ieder geval) aan vervanging toe zijn. Ze maken lawaai op hobbels en zijn erg 'sponzig'.
Dat geluid heeft de andere ook. Komt dat dan van de schokbrekers? Ik begreep dat het van de rubbers kwam?! Ben benieuwd naar je oplossing!
henqui schreef:Ook zit er geen plastic plaat onder de motor (kan geen kwaad zeker?)
Kun je bestellen bij Wagner & Gunther.
http://www.w-und-g.de/download/wg20015032006.pdf
henqui schreef:Verder zeer tevreden, wagen trekt goed en aircootje is toch wel lekker, ook als de ruiten beslagen zijn!
Mooi! Maar die van mij is toch mooier
henqui schreef:Ach: lekker al die klusjes :-)
Ik ben ook een lijstje aan het maken voor de sleuteldag bij Walter...
Ik heb ineens wat elektra problemen. Radio en aansteker vallen uit!
Zekering al vervangen, maar geen geluk. Moet toch maar eens de draadjes van dichtbij gaan bekijken...
henqui schreef:De kinderen vonden het maar wat mooi die electrische ruitjes :-)
Ik vind de Anna- proof implementatie geweldig. Je kunt de knopjes op de drie deuren dis- ablen.
henqui schreef:En en ster(retje) in de voorruit, heb je die al laten behandelen Ferdinand :?: :wink:
Nee. Ik heb het wel eens gevraagd, maar kreeg toen een heel verhaal over risico's van scheuren e.d. over me heen dat ik dacht "laat maar".
En het stoorde me ook niet echt...