Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervuilde brandstoftank reinigen
Ik heb onlangs na het slecht lopen op benzine van mijn B230F na enig onderzoek met hulp van dit forum de injectoren vervangen waarna de motor weer heel goed liep op benzine. Na twee weken heb ik hetzelfde probleem weer terug met benzine, de motor loopt weer op 2 a 3 cilinders. Ik vermoed sterk dat mijn brandstoftank vervuild is omdat de auto afgelopen jaren heel weinig op benzine heeft gelopen en ik nagenoeg de tank heb leeg gereden.
Wederom reinigen en vervangen van injectoren heeft daarom weinig zin en nu wil ik de brandstoftank schoon hebben.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Helpt een brandstofreinigingsmiddel zoals Star Tron? Moet ik de brandstoftank eerst helemaal leeg rijden?
Ik hoor graag jullie tips en of ervaringen!
Antwoord
Haal de tank onder de auto vandaan, leegschudden is de beste manier. Chemische middelen lijken mij zinloos t.o. roest en gruis.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Hoi Marco, ik had gehoopt dat je zou zeggen dat een vloeistof wel zou helpen!haha Is het ook een idee om de benzinetank leeg te laten lopen door de toevoerslang los te koppelen? Hoef ik m er niet helemaal uit te halen.
Antwoord
hoe wil je de losse roestdelen enz. wat onder in je tank zit er uit schudden met de tank nog in de auto?

Je zult hem dus echt los moeten halen en dan schudden en spoelen.
Antwoord
goedemiddag, ik heb even een vraag; er wordt hier gesproken over spoelen. Ik zal dit ook moeten gaan doen met mijn vervuilde tank. Ik heb een 245 met VICnr VC24545E1074663 met een euri style fuel tank waarvan de aftapopening dichtgesoldeerd is helaas. Dus doorspoelen zal moeilijk gaan. Het zuigfiltertje in de tank zit vol met sludge, (notabene het is een uitvoering zonder opvoerpomp in de tank). Ik zal de tank er waarschijnlijk uit moeten halen en dan wou ik hem spoelen met benzine (in de buitenlucht) of hebben jullie andere of betere ideeën?
Vriendelijke groet, Andy
Antwoord
ZO veel keer als nodig omschudden met water is goedkoper en schoner, dan een paar keer een liter spiritus erdoor schudden, in de wind zetten en dan is ie zo weer droog.
Antwoord
Dank je wel Marc 1970; het lijkt inderdaad een vrij goedkope methode en ook redelijk milieuvriendelijk, ervan uitgaande dat de tank nagenoeg benzinevrij is. Of het zuigfiltertje in de tank, waar ik niet bij kan, ook goed schoon wordt, moet ik dan maar afwachten... Ik ga het wel proberen zo, want je leest zoveel verhalen over tankreiniging (soda, azijn, etc) dat je er helemaal gestoord van wordt. Vriendelijke groeten, Andy
Antwoord
Als je heel graag wilt kan je de eerste spoeling opvangen en de benzine afscheiden, dat drijft vanzelf naar boven. Het zuigdeel in de tank maak je schoon door er water in tegengestelde richting door te blazen.

ALs je ontdekt dat er allerlei roest op de tank binnenwanden zit, zou je beter een nieuwe(re) kunnen gaan zoeken dan te proberen dat schoon te maken met wat dan ook.
Antwoord
Zelf had ik ook een sterk vervuilde brandstoftank. Ik heb er voor gekozen om er een nieuwe onder te zetten.
Was bij Estate Services niet gek duur en voor de komende jaren is het dan ook echt weer 100%
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vervuilde brandstoftank Volvo 142 schoonmaken Bavadi 2 5.200 4 October 2016, 18:51
Laatste bericht: Marc1970
  gasklephuis reinigen Volvo240uit1993 7 7.819 21 April 2008, 10:49
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)