Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Weet je waarom je die 2 draden op verschillende zekeringen moet aansluiten? Verschillende amperages?
En ik wil het relais even testen. Weet je misschien over welke punten ik spanning moet zetten?
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
De draden op verschillende zekeringen heeft iid te maken met de belasting op de diverse zekeringen en het schematje op dat relais zegt me nix. ziet er ingewikkeld uit en stelt waarschijnlijk niets voor :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Als ik het schema bekijk is het relais alleen maar bedoeld om het systeem te laten werken bij ingeschakeld contact.
als je contact aangaat komt er spanning te staan op nummer 86 en via de massa van 85 word spoel bekrachtigd. Daardoor word het contact van 30 naar de nummers 87 gesloten, zodat je ramen kunnen werken.
het stelt dus echt niets voor :lol: 8)
Vandaar ook twee voedingen. De voeding vanaf je contactslot hoeft alleen maar het relais te voeden.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Dus als ik ff met een + en - draadje direct vanaf de accu op 86 en 85 zet zou je dus het relais moeten horen (en zien, want ik heb 't kapje er even afgehaald)?
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Yep, helemaal correct 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Dan ben ik bang dat ie overleden is..
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
je kunt het relais gewoon vervangen door een universeel 4 polig relais
zo heb ik het ook gedaan en werkt perfect
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Idd, die heb ik gelukkig nog liggen, morgen maar ff probieren.
Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
Aan jouw relais te zien zitten er wat extra functies op en werken je ramen als er meer signalen hoog zijn. BV een beveiling die het bij een aanrijding mogelijk maken ze te openen zonder contact of een mogelijkheid ze te openen als je boordspanning weg is (te water)
Ik heb geen schema en kan het dus niet precies zien maar aan het relais te zien zitten er een paar extra schakelingen in. Een standaard relais kan heel goed werken maar je bent dan wel een paar functies kwijt.
Gewoon monteren en kijken of hij werkt. zo niet kun je altijd nog (tijdelijk) een ander relais proberen.
misschien heb je hier ook nog wat aan
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
extra functies? Gaaf, misschien kan ie dan op de centrale portiervergrendeling / alarm zodat je de ramen kunt dichtdoen als je de auto afsluit. Dat zou ik wel nuttig vinden.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"