Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gascomputer & uitvallen op rotonde!
Hoi ;( Kom net terug van een stukje rijden, zoemende benzinepomp opgelost door gewoon wat benzine er in te gooien :lol:

Mooi stukje cruisen, rijd ik gewoon door een bocht, plots FLOEP gascomputer uit Sad (wel vaker gehad, nog geen idee wat oorzaak is) dus hij schakelt automatisch over op benzine klik klik klik relais Smile Rijd niet zo fijn, maarja.

Kom ik daarna een rotonde rond rijden, plots FLOEP motor valt uit :twisted: stuurbekrachtiging weg, lantaarnpaal in het visier uh oh. Gelukkig deed de rem het nog wel Tongue (even later kwam er nog een 240 langrijden en vriendelijk toeteren Big Grin )

Waarom valt mijn motor uit op rotondes? (1 maal vaker gebeurd) En schokt hij in bochten en tijdens het afremmen?

En als je toevallig weet waardoor die gascomputerstroomproblemen komen kan je dat uiteraard ook melden :lol:
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
koelvloeistofniveau??( verdamper bevriest)
te weinig LPG in je tank :lol: ( in bochten en hellingen wil dat nog weleens een probleem geven Big Grin)
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
PP schreef:koelvloeistofniveau??( verdamper bevriest)
te weinig LPG in je tank :lol: ( in bochten en hellingen wil dat nog weleens een probleem geven Big Grin)

Nee koelstofniveau is prima, sludge zit er niet in, en LPG zit nog op 60%. Kan daardoor de hele gascomputer uitvallen? (lampje uit etc.)
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
of spoel op je gastank, of spoel voorop niet OK.
schakellaar ok?
maar computer kan ook nogal eens de geest geven, ( massa ok?)
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Hmm zal morgen even kijken naar de spoelen! Kan het hele gedoe ook aan een vreselijk brakke bobine liggen? Volgens mij zit de hele rotzooi er op aangesloten bij mij :twisted: Als ik de 3 pluspool draadjes er af haal valt alles uit (relais, computers) :twisted:

Massastrip van chassis naar motorblok is afgebroken... moet ik die even heel snel vervangen? :oops:
Antwoord
spoelen hebben/krijgen + van de bobine, massa wil nog wel eens de geest geven, gewoon nieuwe massa(s) trekken, + contacten opschuren wil ook nog wel eens helpen
Antwoord
Er zit een "veiligheids-relais" op de min-pool van de bobine. Deze krijgt een iedere ontsteking een puls en zorgt er zo voor dat de afsluiters open blijven. Zoek daar je probleem maar eens...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
ok, maandag nieuwe bobine halen Smile en morgen lekker een beetje schoonmaken.
Antwoord
Ehh.. Die zit niet IN de bobine, maar aangesloten op de minpool van de bobine...

Een nieuwe bobine heeft dus geen zin. Maar de bedrading checken of het relais (tijdelijk) buiten spel zetten wel...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Uitvallen electrisch circuit tijdens het rijden Hanvolvo 7 4.659 31 March 2012, 19:00
Laatste bericht: Hanvolvo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)