1 September 2024, 21:41
|
Compressor op zn kant
|
|
2 September 2024, 21:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 September 2024, 21:37 door Marc1970.)
Ik denk dat er toch wel een reden is dat al die poorten omhoog steken. Heeft waarschijnlijk te maken met de interne oliepomp en sump. IK weet niet welk type je daar hebt, maar hier iemand die een andere achterplaat op z'n Sanden compressor schroeft: https://www.bmw2002faq.com/thehackmechan...-cover-r6/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
2 September 2024, 22:36
Dank! Het is AKS DASIS DKS13 compressor.Zit op een 760.
3 September 2024, 09:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 September 2024, 09:40 door Marc1970.)
Er zijn zoveel van die dingen, wat een chaos! Types met pistons, 'vanes' en 'scrolls' en swash plate volgen elkaar op. Volvo gebruikte twee types en twee verschillende koelmiddelen: https://turbobricks.com/index.php?thread...ce.356477/
Ik vermoed dat inmiddels de swash plate en/of R134a airco pompen geen oliepomp meer hebben, de olie 'lost op' in het koelmiddel en circuleert als een mist door het hele systeem, wat dan weer zo ontworpen is met diameters, stroomsnelheden en alles dat een flink deel neerslaat in de compressor. Hoedanook, zou ik zoveel mogelijk de originele lengtes, diktes, orientatie en configuratie van alle onderdelen behouden. Op een fotootje van een 760 motor zie je dat ze m meer opzij hebben gemonteerd, ongeveer naast het kleppendeksel, zodat ie wat lager uit komt: https://www.ebay.co.uk/itm/285274001268
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Delco compressor reviseren? | petervanriemsdijk | 0 | 2.116 |
14 May 2018, 23:09 Laatste bericht: petervanriemsdijk |
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)

