7 February 2023, 11:32
hallo volvo genoten
in het verleden was ik hier actief onder de de naam paarhuis maar door verandering van emailadres en onkunde met computers .
maar ingelogd met een andere naam met de gedachte het wel weer te kunnen veranderen .
helaas lukt me dat tot op dit moment nog niet dus dan maar zo.
de 264 met motorswap is er nog steeds en functioneert prima staat netjes droog in de winterstalling.
ik heb afgelopen april een jongere 264 met een b28 gekocht uit 1980 waar technisch zeer veel aan gedaan was .
alleen de eigenaar kreeg hem niet meer aan de praat .
grootste oorzaak was dat de stroomverdeler er verkeerd in zat , en de plunjer van de injectie bleef bovenin hangen dus de motor liep vol benzine.
dit alles opgelost en nog een paar kleinere dingen gerepareerd, laten keuren en rijden maar .
temperatuur stond wel wat hoog op driekwart ongeveer maar dacht dat dat aan het blokje lag die de stroom verdeelt over de benzine en temperatuurmeter.
buurman had nog lpg tank liggen een vriend nog een lpg installatie dus hup op lpg rijden .
maarrrr dat vond de prv niet fijn, temperatuur diverse keren in het rood .
thermostaat vervangen radiateur schoon gemaakt hielp allemaal niks .
nu de oude thermostaat maar zo bewerkt dat hij altijd open staat ,nu wordt de motor niet meer warm .
de kachel ook niet dus dat is minder, wel na een kleine rit al behoorlijke druk in het koelsysteem.
gelukkig tot op heden geen water in de olie.
ik heb wel een ooit op ali besteld electrisch kacheltje 12v op het dashboard gemonteerd,
om de voorruit dooi te houden.
ik probeer zo de winter door te komen geen grote ritten maken en straks de blauwe 264 weer van stal.
en dannn moet er nog een koppakking vervangen worden
ik wou de motor demonteren als het zover is ,dit om fijner te werken en de achterste krukas keering lekt ook.
weet iemand of de kopbouten ook vervangen moeten worden?
wordt vervolgd
in het verleden was ik hier actief onder de de naam paarhuis maar door verandering van emailadres en onkunde met computers .
maar ingelogd met een andere naam met de gedachte het wel weer te kunnen veranderen .
helaas lukt me dat tot op dit moment nog niet dus dan maar zo.
de 264 met motorswap is er nog steeds en functioneert prima staat netjes droog in de winterstalling.
ik heb afgelopen april een jongere 264 met een b28 gekocht uit 1980 waar technisch zeer veel aan gedaan was .
alleen de eigenaar kreeg hem niet meer aan de praat .
grootste oorzaak was dat de stroomverdeler er verkeerd in zat , en de plunjer van de injectie bleef bovenin hangen dus de motor liep vol benzine.
dit alles opgelost en nog een paar kleinere dingen gerepareerd, laten keuren en rijden maar .
temperatuur stond wel wat hoog op driekwart ongeveer maar dacht dat dat aan het blokje lag die de stroom verdeelt over de benzine en temperatuurmeter.
buurman had nog lpg tank liggen een vriend nog een lpg installatie dus hup op lpg rijden .
maarrrr dat vond de prv niet fijn, temperatuur diverse keren in het rood .
thermostaat vervangen radiateur schoon gemaakt hielp allemaal niks .
nu de oude thermostaat maar zo bewerkt dat hij altijd open staat ,nu wordt de motor niet meer warm .
de kachel ook niet dus dat is minder, wel na een kleine rit al behoorlijke druk in het koelsysteem.
gelukkig tot op heden geen water in de olie.
ik heb wel een ooit op ali besteld electrisch kacheltje 12v op het dashboard gemonteerd,
om de voorruit dooi te houden.
ik probeer zo de winter door te komen geen grote ritten maken en straks de blauwe 264 weer van stal.
en dannn moet er nog een koppakking vervangen worden
ik wou de motor demonteren als het zover is ,dit om fijner te werken en de achterste krukas keering lekt ook.
weet iemand of de kopbouten ook vervangen moeten worden?
wordt vervolgd