Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een baksteen op lucht - 81' 244 GL
#11
je zou staal van peugeot of citroen kunnen overwegen als 16" wiel. Ander voor Alu idd de genoemde (Gemini/Galaxy/Hydra)

Had je geen last van het gebrek aan een snelheidssignaal vanaf je achteras voor je ecu van de B230FK? Dan graag even een nr van de bosch ecu die je heb toegepast.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#12
(17 May 2021, 17:24)skidje schreef: Had je geen last van het gebrek aan een snelheidssignaal vanaf je achteras voor je ecu van de B230FK? Dan graag even een nr van de bosch ecu die je heb toegepast.

Tot op heden nog geen last van gehad, maar ik heb ook nog geen langere afstanden op hogere toeren gereden. Echter heb ik wel al een hall-sensor liggen die ik op de cardan ga mikken, deze zou in principe ook een passend signaal aan de ecu moeten geven . Ik rij met een ECU met eindnummer 962
Antwoord
#13
Vorige week zondag had ik meeting op de planning staan. Deze meeting / tourrit, georganiseerd door een goede vriend, was bedoeld voor de "stance" scene. Flink laag en nog flinkere wielen dus.
Een goede motivatie om de BBSen eens van rubber te voorzien en die eindelijk een keer te monteren.

[Afbeelding: pemsqkf.jpg]

Op papier was dit een prachtige combinatie: 235/45R17 om 17x9.5 en 205/50R17 om 17x8. In werkelijkheid... veel te groot.
Zelfs na het uitslijpen van de wielkasten ging ik echt met geen mogenlijkheid de combinatie pas krijgen onder de auto. Dus voor de meeting snel even een OEM optie er onder gedrukt in de vorm van 16 inch staal met doppen.

[Afbeelding: rZP7rF9.jpg]
[Afbeelding: fcqZJdI.jpg]

Na de meeting zinde het mij toch niet met de BBSen. Het moest gaan passen, want om de achterste randen weer te versmallen, zou financieel maar ook qua looks gewoon een tegenvaller zijn. Via facebook heb ik een 195/40 opgetrommeld en om de BBS laten schieten. Gister heb ik de air setup, die ik nog steeds aan het verfijnen ben, er even onder gezet. De resultaten spreken voor zich:


[Afbeelding: 4MqWbLq.jpg]
[Afbeelding: 7CSM3Sk.jpg]
Antwoord
#14
Met de RDW keuring pas de 23e, had ik wat tijd over in de bouwvak. Ik heb rondom 205/40 op de BBSen gedrukt en heb de BC coilovers even flink mishandeld waardoor ik achter een goede 2.5 cm gewonnen heb. Voor had ik nog voldoende over om hier voor te compenseren. Vrijdag avond even een fotoshootje gehad samen met de E28 van een kameraad.

[Afbeelding: wacSIit.jpg]

[Afbeelding: lpcvQtu.jpg]

[Afbeelding: zG7OKDf.jpg]

[Afbeelding: FEOaW16.jpg]

[Afbeelding: MLEKzck.jpg]

Grootste probleem waar ik momenteel tegenaan loop is de uitlaat. De downpipe van een 940 is niet heel geschikt voor de 244 en daardoor ligt de uitlaat ver onder de bodem van de auto. Normaal niet zon ramp, maar op deze rijhoogte toch vrij lastig.
De auto gaat nu eerst weer een stuk omhoog voor onze vrienden bij het RDW en daarna staat een vol RVS uitlaatsysteem op maat als eerste op de planning om vervolgens de airride af te maken.

Verder heb ik een set Recaros op de kop getikt. Echter is eentje al zo beschadigd dat her bekleden sowieso moet. De grote vraag is nu natuurlijk, wat voor stof moet ik er omheen laten trekken dat goed past bij mijn rood bruine achterbank. Ik sta open voor suggesties Smile
Antwoord
#15
Mooie foto's!
Antwoord
#16
Erg gaaf! Misschien had je makkelijker de spatlappen verlengd voor hetzelfde effect.

Met de 940 uitlaat onder een doodgewone 940 raak ik ook al bepaalde drempels.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#17
(16 August 2021, 18:52)Marc1970 schreef: Erg gaaf! Misschien had je makkelijker de spatlappen verlengd voor hetzelfde effect.

Deze liggen momenteel een millimeter boven het wegdek op vlakke grond. (Per toeval) Maar iedere bocht en rotonde hoor je ze wel ja. Kwestie van vaak genoeg doen, slijten ze vanzelf Smile
Antwoord
#18
Voor het mooie zou je nog verstelbare reactie stangen kunnen monteren/maken aan de achteras, zodat ie wat verder naar voren komt, heb je ook weer meer speling. Loopt altijd achteraan aan.
Antwoord
#19
(17 August 2021, 15:30)sludge schreef: Voor het mooie zou je nog verstelbare reactie stangen kunnen monteren/maken aan de achteras, zodat ie wat verder naar voren komt, heb je ook weer meer speling. Loopt altijd achteraan aan.

Ik heb achter IPD panhard- en reactiestangen. De reactiestangen zullen wel iets korter kunnen maar heel veel win je er niet mee. 

[font="Proxima Nova Regular", "Helvetica Neue", Helvetica, Arial, sans-serif][Afbeelding: UgAEQqS.jpg][/font]

Deze (zeer bekende) Volvo heeft de draagarmen ook verkort om de wielen recht in de kasten te krijgen. Dat is een ingreep waar ik voorlopig nog niet aan toe ben. Helemaal omdat dan ook je cardanas er aan moet geloven.

Zodra de airride er onder zit en ik een rijhoogte heb gekozen ga ik de panhard en reactiestangen naar deze hoogte afstellen. Panhard uiteraard met de as zo centraal mogelijk, en de reactiestangen om de pignonhoek van de cardanas zo parralel mogelijk te krijgen met de bak.

[font="Proxima Nova Regular", "Helvetica Neue", Helvetica, Arial, sans-serif]ZDeze ([/font]
Antwoord
#20
Super fotos en errug laag.
Je moet er wel een krik bij hebben nu om onder de motorkap te kunnen knutselen, al dat bukken Wink.

Zelf houd ik ook van verlaagd, maar ook van brede en hoge banden, staat altijd wel leuk op van die oude velgen. Maar dat wordt vaak lastig ivm de wielkast achter, dus snap dat je t zo gedaan hebt.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De baksteen van Elvis (242GL) Elvis 161 81.885 2 May 2014, 21:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  De witte baksteen :) Wottel 74 42.774 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)