Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240 deurbekleding
#1
Volvo 240 polar 1993. Portier handgreep bestuurderszijde is los geschoten, zo lijkt het. Om te zien wat er mis is moet de bekleding van het portier los lijkt me. Moet ik alles daarvoor verwijderen? Handgreep, raam opener etc? Bovenkant loshalen zou ik er al bij moeten kunnen lijkt me.
Antwoord
#2
De portiergreep aan de buitenzijde is los geschoten?

Dan zou ik inderdaad even de hele bekleding er af halen. De bovenkant kun je ook niet loshalen zonder de onderkant los te maken. Werkt ook veel makkelijker als hij er helemaal af is en na vijf minuten schroeven moet je een heel eind zijn, het typen van deze reactie is ongeveer evenveel werk.

Kaartenbak: 3 schroeven een kwartslag draaien, daarna pak je hem er af
Raamslinger (als je die hebt): klepje eraf wippen, 1 schroef losdraaien
Handgreep binnenkant: twee dopjes er uit wippen, twee (of drie bij elektrische ramen) schroeven los, handgreep om bovenste punt draaien tot hij los is
Dopje van de slotbediening aan de binnenkant losdraaien, framepje om deuropener aan binnenzijde losklikken
Rondom met een brede schroevendraaier vlak naast de bevestigingsclips de bekleding loswippen van het metaal.
Bekleding er naar boven toe af schuiven
Speakerstekkertje en evt stekkers raambediening losmaken
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#3
Top, dank je!
Antwoord
#4
Nu je er toch bent, alle prut en troep uit de deur halen, zoveel mogelijk droog blazen met een compressor, afwateringsgaatjes vrij maken en iets van roestfixeer, waxachtige shit in gieten.
En, alle draaipunten flink smeren.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#5
Gisteren de boel los gehaald. Torx schroefje links van de kaartenbak was nog een hele uitdaging, kon er niet goed bij. Helaas is de deurgreep buitenzijde afgebroken. Nieuwe bij Estate service alleen in Chrome, die van mij is zwart. Kan ik mee leven, of heeft iemand nog tips voor een zwarte? Vervangen lijkt me niet ingewikkeld. Ik ga er van uit dat ik de 2 torx schroeven vanuit de binnenkant los moet halen.
Antwoord
#6
Hier zal het ergens wel in staan: http://cleanflametrap.com/doorHandle.html

Beetje rondbellen met slopers, zwarte deurgrepen genoeg in de wereld.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Het is gelukt. Dank voor alle tips. Wel een nieuw probleem er bij. Deur wil niet meer op slot. Lijkt geen elektrisch probleem. Centrale deur vergrendeling werkt gewoon. Alleen bestuurdeszijde gaat de knop niet naar beneden. Lijkt mechanisch, hij zit vast. Iemand een idee?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Deurbekleding (bijrijder voor) verwijderen tbv verwisselen motor raammechaniek Sylvester 6 3.498 28 March 2013, 23:49
Laatste bericht: koert4
  Deurbekleding: hardboard vervangen Marty Mcfly 8 5.434 24 July 2009, 16:35
Laatste bericht: Marty Mcfly
  verschil in deurbekleding tussen types 240 serie markfranken 1 1.952 5 May 2009, 22:23
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)