Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brake failure
#1
Onlangs zonder remvloeistof komen te staan. Het gedeelte onder de zwarte dop was kompleet leeg.
Aan de onderzijde zit een soort van verdeelstation waar leidingen samenkomen en verder naar achteren gaan. Bovenop zit een stekkerverbinding op een wit plastic moertje waar de olie uitgutste.
Moertje kon een kwart slag aangedraaid worden. Het zwarte kapje met stekker was onklaar gemaakt door er een prop papier in te stoppen.
Stekkerverbinding weer in orde gemaakt en de lekkage is gestopt MAARRR het Brake Failure lampje op het dashboard brand sindsdien. Heb hem nog niet kunnen ontluchten maar hij remt redelijk normaal.

Vraag: wat kan de reden zijn van dit aanstaan van het lampje?
Antwoord
#2
Dat er lucht in een leiding zit, is de reden dat het lampje aangaat. Het reageert op drukverschil in het 'boven' en 'onder' remcircuit, supergevoelig ook nog. Hier Dave heeft een prachtig schemaatje van de ontlucht volgorde: https://www.240turbo.com/volvo240bigbrakes.html

Stel dat je dat zelf gaat doen, er is een goede kans dat je de rubbertjes in de hoofdremcilinder verslijt op een stuk roestige binnenkant als je de 'los pompen vast los pompen' etc methode gebruikt. Probeer een apparaat te vinden wat de vloeistof van onder naar boven drukt dan wel zuigt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
@Marc1970
Dat is wel een heel duidelijk plaatje. Hartelijk dank!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)