Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MTBers
Of volvorijders je weet t nooit.
Antwoord
Als volvo nou is fietsen gaat maken dan?
Antwoord
Zon unieke tuinstoelenkunstof volvofiets zou ik nog wel willen ja.
Leuk om naar te kijken minder om te fietsen schijnt.
Antwoord
Volvo heeft het MTB team van Cannondale gesponsord.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ja weet het maar dat is ook alweer bijna 30 jaar geleden ondertussen.
Good old days heel soms kom je nog wel is zon fiets tegen uit die tijd van Cannondale.
En van die kunstof gevallen die schijnen gevaarlijk te zijn om te rijden.
Willen nog wel is scheuren of dingen afknappen.
Zulke verhalen heb ik er wel is over gehoord.
Maar kunstoffen worden natuurlijk ook poreus in de loop der jaren.
Dat is meer iets voor aan de muur in de schuur of kantoortje ofzo iets.
Antwoord
Ik ben wel een redelijk fanatieke mtb-er. De rondjes die ik meestal fiets zijn Hoge Vuursche en Lage Vuursche waar ik toch wel wekelijks kom. Mijn vaste fiets is een Isaac Baryon welke ik zelf heb opgebouwd maar daarnaast heb ik, net als mijn Volvo, nog een paar youngtimers in de schuur staan. Voor de kenners heb ik twee keer een Votec, een Proflex en nog een Trek Y22. Hierbij nog een foto van de hobby.De Trek heb ik in dezelfde kleur laten spuiten als de Volvo. Zowel de Volvo als de Trek heb ik niet meer maar in de plaats wel weer een andere 240 en Trek.

Overigens heeft Volvo ook nog eens een fiets samen met Bianchi gemaakt. Maar dit was meer voor de promotie van de vrachtwagenafdeling van Volvo.

Antwoord
Wat een leuke fiets, de eerste fullie die er een beetje logisch en functioneel uitziet in mijn ogen (waarschijnlijk omdat ie nog niet de helft van de scharnierpunten heeft die ze nu hebben).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Maakte Trek dat frame samen met Cannondale? Die hebben toch iets gelijkaardigs? Votec ken ik alleen van hele luxe verende Vorken.
Ik heb een luxe volgeveerde met Carbon Lefty maar all time favoriet is een titanium Fatbike (zonder vering) maar wel met banden van 4.0 - 4,8"
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Trek was naar mijn weten de eerste met een carbon Y-frame. Later hebben alle grote merken dit principe wel overgenomen. Onder andere Cannondale met de Raven. Toen de bouwmarkten ook met dit soort frames kwamen was het snel afgelopen en kwamen inderdaad de fully's met de ingewikkelde constructies.

Votec is ook bekend van het maken van de mountainbikes voor Porsche. Dat zijn inmiddels ook verzamelaars objecten geworden.
Antwoord
Maar mijn aanbod blijft als iemand het leuk lijkt een rondje te knallen op de mtb laat het maar horen.
En lekker te kletsen over oude volvo's.
Misschien wel verstandiger om te wachten tot na de corona periode.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)