Berichten: 247
Topics: 72
Lid sinds: Oct 2006
Mijn einddemper van de 240 station is een beetje gaar.
Ik kan hem lassen, maar misschien heeft iemand in het noorden des lands nog een goede gebruikte liggen?
Graag voor een zacht prijsje, omdat ik volgend jaar toch de gehele uitlaat vervang.
Complete uitlaat vanaf de voorpijp is ook welkom.
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Wat is een zacht prijsje?
Ik heb
deze nog liggen.
Nieuw in doos, per ongeluk 2 besteld...
Ligt in Drachten.
Hij hoeft niet weg, ligt absoluut niet in de weg, mocht je interesse hebben en in de buurt zijn, mag je hem voor €40 meenemen.
Als je liever een gebruikte hebt voor weinig, moet je even bij Willem&Willem kijken in Nij Beets, maar die zijn tegenwoordig ook niet echt goedkoop meer.
Anders sloop in Noordhorn (Siegers).
Berichten: 247
Topics: 72
Lid sinds: Oct 2006
dank Rob voor je aanbod, maar ik zoek geen nieuwe.
Ik ga morgen even kijken in Noordhorn, wie weet hebben ze daar een 2e hands exemplaar
Als ik een einddemper wil in lengte richting, wat zou ik dan het beste kunnen nemen? Het is voor lpg onderbouw en tussen de lpg tank en bodem zijkant is niet veel ruimte( 8 a9 cm)...
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Einddemper in lengterichting met LPG onderbouw?
Hmmmm, kan dat? dat gaat toch nooit passen?
Hoe ligt ie nu dan? ook in de lengte?
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Nee, dat moet een dwarsligger worden, lijkt mij, of je moet een ringtank op plaats reservewiel hebben?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
of gewoon extra dempertje onder de body and over de as recht naar achter met sierstuk van 2,25".
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Mmm, geen gek idee! Staat ook mooier denk ik.
Wat voor dempertje is daarvoor geschikt? Moet wel heel kort zijn want de eerste demper zit al redelijk dicht bij de achteras. Vraag me ook af hoe het stuk aan de achterzijde wordt opgehangen. Zal toch ergens steun moeten hebben ...
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 146
Topics: 11
Lid sinds: May 2010
Ik heb wel eens overwogen om een Cherry Bomb in de lengte te gaan gebruiken ipv de dwars achter de auto liggende einddemper.
Cherry Bombs zijn er in verschillende diktes, lengtes en aansluitingen.
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
Berichten: 146
Topics: 11
Lid sinds: May 2010
Overigens heb ik in Zwolle nog wel een goede einddemper liggen.
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
Berichten: 247
Topics: 72
Lid sinds: Oct 2006
Ik heb de einddemper gisteravond gelast en hoop dat ie het zo weer een jaartje kan uithouden.
Die Cherry bomb , is dat een combinatie van een (sier)eindstuk en demper in een?
Ik heb net een lpg tank ingebouwd achter de achterbank, maar die moet straks onderbouw worden en dan heb ik niet zoveel plek meer voor een achterdemper vlak voor de trekhaak. Dus dan zou zo'n cherry bomb (in lenghte richting) goed uitkomen misschien.
Een standaard demper onder de auto en dan een cherry bomb , is dat genoeg om normaal mee te rijden? Of moet ik dan ook nog een extra demper onder de auto plaatsen?