Hier is een afbeelding.
Is helaas niet de beste kwaliteit en helaas geen pos lijst bij maar je kunt het traject vervolgen.
Foto 1 is de koude start injector die gaat met 2 leidingen (metalen buis) Y splitter onder naar je spinnenkop. Is moeilijk aan te komen achter op het blok vlak boven de cilinderkop/nokkenas zijn links en rechts met kort stukje slang aangesloten.
Op die Y splitter zit nog een zij spruit deze gaat naar de extra luchtschuif, foto 2 en hier zit dus ook die shunt leiding met daarop je stationeer stelknop.
Wanneer je de hele handel goed bekijkt zul je het wel terug herkennen op de afbeelding.
Onderdeel nummers heb ik helaas niet meer voor je, de PC waar Vadis ooit opstond heeft lang geleden de geest gegeven.
In het midden van de tekening zie je een trechtervormige rubber verloop manchet, zit onder de spinnenkop op de luchtweger aangesloten met 2 slangenklemmen. Check die ook maar eens goed. Als die er van af is of nog erger gescheurd is heb je leuk klusje een nieuwe erin te friemelen zonder die spinnenkop eraf te halen. Gaat wel als je niet te grote handen hebt. Ik heb met mijn kolenscheppen lopen vloeken om het erin te krijgen.
Doe jezelf een lol wanneer je alles weer op zijn plek hebt en bouw een afblaas systeempje in. In het leidingwerk van de koude start injector heb je de meeste plaats en is je enige directe verbinding op je inlaattraject zonder dat er andere modules tussen zitten. Neem dan een 1/2" messing T stuk en 2 x 1/2" x 15 messing slangen tule. Zodat je deze in de slang kunt zetten waarmee de koude start injector is aangesloten onder op de spinnenkop. In het middelste gat van het T stuk schroef je een 1/2" Kiwa keur terugslagklep. Gewoon eentje die normaal in de waterleiding wordt geplaatst. Dicht alle schroefverbindingen af met wat gas tape (teflon)
Zie je de pijlrichting op de keerklep?.. Dus in het T-stuk geschroeft en je krijg je een backfire dan blaast deze open/af.. Start je de motor dan zuigt het met het vacuüm dicht.
Werkt perfect, kost geen drol en het verhelpt al het geleuter waar je nu tegenaan loopt.
Hier is ie nog eens, rood omcirkelt wat jou afbeeldingen aangeven.
Rode X is dat rubber verloop manchet. Staat niet op je afbeelding, maar is een heet hangijzer bij deze motor op LPG en als het knalt.