Berichten: 20
Topics: 4
Lid sinds: Jul 2018
2 September 2019, 20:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 September 2019, 20:20 door gillestuur.
Edit Reason: Foto update
)
Goedenavond,
Ik ben op zoek naar mooie wielmoeren voor mijn gestraalde en gecoate Virgo velgen.
Heeft iemand iets liggen?
Na wat uitzoekwerk heb ik volgens mij de volgende nodig: 1/2" 20TPI UNF (lengte 35mm???)
Daarnaast is er ook is er een naafkap lam. Kan ik wel wat op verzinnen, maar mocht iemand er nog een hebben liggen.
Iemand verder nog suggesties/alternatieven?
Reactie mag hieronder of via PB.
Dank en fijne avond,
Chiel
P.s. dit zijn ze:
V70 2.5FT 2008 - summum, import Zweden
240 2.3 GL 1986 - estate, automaat, rechts gestuurd, import Engeland
Vauxhall Cresta PB 2.6 1964 - import Frankrijk
Volvo C30 2,4i
Volvo V70 2.5TDI
Berichten: 684
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
Die moeren zitten zo diep in de velgen verborgen dat je toch gewoon de huidige kunt gebruiken, je ziet ze amper.
Ik heb op mijn Virgo's de huidige (lees: moderne) naafkappen geplaatst, die zijn nog steeds dezelfde maat en misstaan m.i. ook niet, maar het zal de puristen niet bekoren.
P.S. Die Sportract5 die je erop hebt liggen ben ik ook nog van plan eens te proberen.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Berichten: 20
Topics: 4
Lid sinds: Jul 2018
(2 September 2019, 21:29)Grey240Polar schreef: Die moeren zitten zo diep in de velgen verborgen dat je toch gewoon de huidige kunt gebruiken, je ziet ze amper.
Ik heb op mijn Virgo's de huidige (lees: moderne) naafkappen geplaatst, die zijn nog steeds dezelfde maat en misstaan m.i. ook niet, maar het zal de puristen niet bekoren.
P.S. Die Sportract5 die je erop hebt liggen ben ik ook nog van plan eens te proberen.
Ah, dan ga ik ze er in ieder geval alvast opleggen! Je leest overal over de "chromen wielmoeren" dat ik dacht dat de originele niet zouden passen. Dank voor de tip.
Na wat lezen en vergelijken kwamen de Sportrac5 195/65 naar voren. Prima prijs/kwaliteit verhouding (40,99 per band).
V70 2.5FT 2008 - summum, import Zweden
240 2.3 GL 1986 - estate, automaat, rechts gestuurd, import Engeland
Vauxhall Cresta PB 2.6 1964 - import Frankrijk
Volvo C30 2,4i
Volvo V70 2.5TDI
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Is toch wel 15” ze lijken nml zo klein met die banden
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 20
Topics: 4
Lid sinds: Jul 2018
Ben ik met je eens, maar ze zijn wel 15".
V70 2.5FT 2008 - summum, import Zweden
240 2.3 GL 1986 - estate, automaat, rechts gestuurd, import Engeland
Vauxhall Cresta PB 2.6 1964 - import Frankrijk
Volvo C30 2,4i
Volvo V70 2.5TDI
Berichten: 684
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
3 September 2019, 18:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 September 2019, 18:00 door Grey240Polar.)
(2 September 2019, 21:52)gillestuur schreef: (2 September 2019, 21:29)Grey240Polar schreef: Die moeren zitten zo diep in de velgen verborgen dat je toch gewoon de huidige kunt gebruiken, je ziet ze amper.
Ik heb op mijn Virgo's de huidige (lees: moderne) naafkappen geplaatst, die zijn nog steeds dezelfde maat en misstaan m.i. ook niet, maar het zal de puristen niet bekoren.
P.S. Die Sportract5 die je erop hebt liggen ben ik ook nog van plan eens te proberen.
Ah, dan ga ik ze er in ieder geval alvast opleggen! Je leest overal over de "chromen wielmoeren" dat ik dacht dat de originele niet zouden passen. Dank voor de tip.
Na wat lezen en vergelijken kwamen de Sportrac5 195/65 naar voren. Prima prijs/kwaliteit verhouding (40,99 per band).
Vredestein doet het meestal niet verkeerd in tests.
Wel moet ik zeggen dat de testresultaten van hetzelfde merk en model band best wel kan variëren, de ene keer staat een band op nummer 1 de andere keer staat ie bijna onderaan, dus wie zal het zeggen...
Ik kan uit eigen ervaring iig zeggen dat de Conti PremiumContact 5 een mooie band is qua grip en comfort, maar snel slijt. De Hankook Ventus Prime 3 is ook prima, doet daar nl. helemaal niet voor onder, maar slijt toch ook snel. Dat was een reden om de Sportrac 5 eens te gaan proberen.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
(2 September 2019, 22:21)gillestuur schreef: Ben ik met je eens, maar ze zijn wel 15".
Om even on topic te gaan. Op jeep sites kun je dichte dopmoeren vinden als je dat estetisch meer verantwoord lijkt.
In mijn galaxies heb ik ook de oude open moeren. Valt niet echt op.
Originele virgo moeren kun je misschien via skandix nog wel vinden.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 684
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
Zijn dit de moeren die origineel bij Virgo's gebruikt werden?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Nee... die zijn hoog en helemaal zeskant
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 684
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
OK bedankt, dus eigenlijk deze?
Was het origineel verchroomd of RVS?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
|