Topics: 28
hey ticci
een pijp van 31/2" tot 4" duim eronder
geen dempers
dan krijgt de m5 rijder kippevel en jij ook
:lol:
Topics: 135
krijg ik toch wel kriebels als ik dan vervolgens aan de standaard remmerij denk die er onder onze Turbjes hangt... :twisted:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 28
nou saint
die kunnen heel veel aan
op het circuit staan ze kers rood in de velgen
de blokken wit uitgeslagen
en remmen als een dijk die standaard schijfies.
het is jammer
ik heb het op dvd in een filmpje staan hoe rood ze zijn
maar ik kan er geen shot van uitknippen en hier op de site plaatsen.
zo handig ben ik niet.
gaat een 3inch RVS uitlaatsysteem op MET dempers. rij er 50.000km per jaar mee, dus dan moet ie wel een beetje normaal dempen.
Ik bedoel niet hoe meer lawaai hoe mooier, maar gewoon een mooi geluidje. Vind die BMW motoren altijd erg mooi klinken, vooral als ze een beetje opgevoerd zijn. Golf VR6 klinkt ook heel cool.
Maar: gelukkig komt de 5 cylinder 850 roffel ook een heel eind!
Topics: 41
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 14
Ticcie schreef:gaat een 3inch RVS uitlaatsysteem op MET dempers. rij er 50.000km per jaar mee, dus dan moet ie wel een beetje normaal dempen.
Maar dan wel absorbtie-dempers/mufflers ipv schotten neem ik aan?!
Topics: 135
kaasie schreef:nou saint
die kunnen heel veel aan
op het circuit staan ze kers rood in de velgen
de blokken wit uitgeslagen
en remmen als een dijk die standaard schijfies.
het is jammer
ik heb het op dvd in een filmpje staan hoe rood ze zijn
maar ik kan er geen shot van uitknippen en hier op de site plaatsen.
zo handig ben ik niet.

Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de standaard remmen van de Turbo. Ik ben van plan daar DOT 5.0 in te kwakken, andere (Tarox?) blokken in te zetten, betere stuggere slangen enz zodat eea beter zou remmen. Heb gelukkig wat nuttige info van Woermeijer gekregen (
http://www.volvo740rallyteam.nl/ ) Ik denk dat ik daar mee aan de slag ga.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Divadi,
geen idee wat er in die dempers zit. Het is het systeem van Ferrita en komt uit Zweden (en je weet hoe goed alles uit Zweden is :lol: :lol: ).
Weet jij wat er in zit en waarom het belangrijk is dat het absorptie-dempers zijn??
Kost E600 voor totaal systeem, dus da's goed te betalen ivt een Walker of Bosal uitlaat. Die kosten de helft, maar geven de geest na 3 jaar.
Is dat RVS (wel goedkoop dan!)? Het voordeel van absorbtie-dempers is dat ze in tegenstelling tot conventionele schotten-dempers de 'flow' niet hinderen, toch het geluid dempen en eventueel benodigde tegendruk kunnen leveren. Dit laatste wil je in het geval van een turbo- motor natuurlijk niet; de lucht die je erin perst moet er gewoon zo hard mogelijk weer uit

!
Ik weet niet wat Ferrita toepast, ik neem aan absorbtie (dat heeft een Simons volgens mij ook al), maar daar zal toch wel achter te komen zijn?