Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Zweed van Wijnand
Duidelijk anders met die verdieping erin.
Zal eens kijken of het storend is als ik alleen het chromen sluitwerk overzet en de zwarte scharnieren eens langs de polijstborstel haal.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
En klep twee is ook gestraald en in de epoxyprimer gezet. Deze klep is zo mogelijk nog beter dan de eerste.

[Afbeelding: 16it7ux.jpg]

Wordt nog lastig kiezen welke van de twee uiteindelijk gespoten wordt en gemonteerd. Wel is mij opgevallen dat klep 2 een ander bevestigingsmechaniek heeft voor het slot (zit in een bus met een schroef geborgd) terwijl klep 1 de cilinder met een veerplaatje vast zit. Weet iemand of de cilinders onderling uitwisselbaar zijn? Of wel, past een cilinder van '86 in een klep van voor '79?
Antwoord
(21 February 2018, 20:24)Wijnand schreef: En klep twee is ook gestraald en in de epoxyprimer gezet. Deze klep is zo mogelijk nog beter dan de eerste.

Wordt nog lastig kiezen welke van de twee uiteindelijk gespoten wordt en gemonteerd. Wel is mij opgevallen dat klep 2 een ander bevestigingsmechaniek heeft voor het slot (zit in een bus met een schroef geborgd) terwijl klep 1 de cilinder met een veerplaatje vast zit. Weet iemand of de cilinders onderling uitwisselbaar zijn? Of wel, past een cilinder van '86 in een klep van voor '79?
Dat past zeker niet, die oude versie is een cylindertje met een kleine sleutel.. En die nieuwere is veel groter...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
(21 February 2018, 21:39)volvoman0_0 schreef:
(21 February 2018, 20:24)Wijnand schreef: En klep twee is ook gestraald en in de epoxyprimer gezet. Deze klep is zo mogelijk nog beter dan de eerste.

Dat past zeker niet, die oude versie is een cylindertje met een kleine sleutel.. En die nieuwere is veel groter...
Ik was er al bang voor. Dank voor je reactie!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Antwoord
Ik word hier aardig bijgeklept over de verschillen

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Dat is ook precies waarvoor dit forum bedoeld is en zo leuk maakt Wink !
Antwoord
En toen was daar de APK... Op een veuls te natte woensdagmiddag de Volvo naar Gerard Mulder gebracht. De bedoeling was een vlotte APK, en dan meteen door voor het spuiten en plaatsen van de achterklep. Dat liep iets anders.

Op zich geen schokkende zaken (fuseekogel, stuurkogel, rubbers van de reactiestangen achter), maar het meest bizarre was de afkeur vanwege een doorgerotte trekhaak Huh ... Die had ik nog niet eerder gehoord. Is je auto vrijwel zonder roest, wordt 'ie afgekeurd op de trekhaak Undecided .  Maar goed, dan maar op zoek naar een andere. Die heb ik inmiddels gevonden, met dank aan Volvo Woudenberg. Vorige week heb ik de haak naar Lienden gebracht en konden we meteen over twee andere problemen in gesprek. Tijdens de veel te natte rit kreeg ik na een minuut of 10 hozen ineens natte schoenen. En niet een beetje nat, maar zeiknat. Achteraf bleek de zekeringenkast ook vol water te staan. Joost mag weten waar dat naar binnen komt, Gerard heeft een hoop ervaring met lekkende 240's en gaat op zoek. Daarnaast vind ik dat de auto de laatste tijd te vaak op drie cilinders start. Gaat hij ook naar kijken. Hopelijk is het iets simpels (lekkende verstuiver), maar het kan ook de dure variant zijn (spinnekop lek). Die laatste schijn je te kunnen reviseren, maar dan is het maar de vraag of je 'm weer echt vloeistofdicht krijgt. En dan hebben we het over een nieuwe spinnekop. Het wachten is op het verlossende telefoontje uit Lienden.

Doordat dit allemaal wat langer duurt is inmiddels ook de taxatie verlopen. Nu sta ik een beetje voor een dilemma. Nu een (veel hoger dan gehoopte) rekening voor de APK, dan taxeren en na de zomer de achterklep doen (en 'm dan weer taxeren), of de auto een tijdje aan de kant, helemaal klaar maken (achterklep, maar wil ook de wielen laten stralen en coaten en de linker stoel opnieuw vullen) en dan laten taxeren. Dat laatste kost het minst (want ik spaar een keer taxeren uit en een aantal maanden brandstof), maar houdt wel in dat 'ie de komende maanden niet op de weg komt. Ik wil namelijk niet het risico lopen dat er zonder geldige taxatie schade ontstaat. Dan wordt het pas echt duur. Gaan we de komende tijd maar eens rustig over nadenken...

De patiënt in de wachtkamer:
[Afbeelding: wciamp.jpg]
Antwoord
Verrassingen bij de APK horen toch wel een beetje bij oude auto's? Natte zekeringkast is meestal een lekkende voorruit (of motorkapontgrendelingskabeldoorvoer)

Taxatie bij de VKV kost 20 euro die je ook nog eens terugkrijgt als tegoedbon voor het onderdelenmagazijn. Lijkt me dus niet een bedrag om je keuze van af te laten hangen. Een perfecte achterklep is trouwens 10 punten waard maal iets van 23 euro dus max 230 euro verschil tov helemaal geen achterklep. Ook niet echt een schokkend verschil lijkt me, zou ik hem niet opnieuw voor laten taxeren.

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
(16 April 2018, 19:50)Arjan. schreef: Verrassingen bij de APK horen toch wel een beetje bij oude auto's? Natte zekeringkast is meestal een lekkende voorruit (of motorkapontgrendelingskabeldoorvoer)

Taxatie bij de VKV kost 20 euro die je ook nog eens terugkrijgt als tegoedbon voor het onderdelenmagazijn. Lijkt me dus niet een bedrag om je keuze van af te laten hangen. Een perfecte achterklep is trouwens 10 punten waard maal iets van 23 euro dus max 230 euro verschil tov helemaal geen achterklep. Ook niet echt een schokkend verschil lijkt me, zou ik hem niet opnieuw voor laten taxeren.

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Klopt, ik hield bij de APK met alles rekening, het blijft 32 jaar oud blik. Goed om te weten hoe zo'n prijsbepaling gaat. Heb je daar meer informatie over?

Vwb de lekkage, er is drie jaar geleden een nieuwe voorruit in gezet waarna de lekkage van toen weg was. Tot nu. Motorkapontgrendeling is inderdaad een verdachte.

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Antwoord
Stond een stukje over hoe de taxatie werkt in het laatste magazine van de vereniging, zit nu in het buitenland dus kan het even niet voor je fotograferen. Komt er op neer dat voor elk onderdeel van je auto een aantal punten gegeven wordt, het totaal daarvan vermenigvuldigd wordt met een bepaald bedrag (afhankelijk van het type) en daar nog wat bijkomt voor opties die op je auto zitten en/of een bonus/aftrek boven/onder een bepaald aantal punten.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: