12 February 2018, 13:31
Ja , was ik toch ook aan de beurt om de kachelventilator te vervangen.
Reutelde al afentoe , hoorde al een paar weken hele rare 'stroomtikjes' van onder het dashboard ,
en hield er uiteindelijk mee op met een vaag brandluchtje.
( misschien moet er , naast de elandsticker , ook maar een sticker met een ventilator voor gemaakt worden )
Het is dus mogelijk om de gehele kachel eruit te friemelen zonder echt heel gek te hoeven doen.
Passagiersstoel eruit.
Instrumentenpaneel , frame en alles om de kachel loshalen aan kabels , buizen , moeren, schroeven , middenroosters en handschoenkastje.
en dan friemel je het geheel aan de passagierskant er uit.
Wel een moeilijk bereikbaar schroefje met de aardingsdraad , deze zit zo'n beetje boven het kraantje.
En de slangen zaten flink vast. Er komt iets van een half litertje kvs uit.
Kachel opengemaakt , zat tot de nok toe vol met bladeren , dat er nog lucht door kon is mij een raadsel.
Nu wil ik een nieuw (imitatie) motortje plaatsen en daarvoor moet je dus 3 nieuwe rubbertjes plaatsen.
Dan nu mijn vraag : Hoe doe je dat ? Ik krijg het niet voor elkaar.Ben de boel aan het slopen.
Het zijn niet de originele maar de imitatie van skandix -
kachel 1004441 rubbers 1016162
Zou het daar aan liggen ?
Wie weet het truukje om dit te fixen ?
Reutelde al afentoe , hoorde al een paar weken hele rare 'stroomtikjes' van onder het dashboard ,
en hield er uiteindelijk mee op met een vaag brandluchtje.
( misschien moet er , naast de elandsticker , ook maar een sticker met een ventilator voor gemaakt worden )
Het is dus mogelijk om de gehele kachel eruit te friemelen zonder echt heel gek te hoeven doen.
Passagiersstoel eruit.
Instrumentenpaneel , frame en alles om de kachel loshalen aan kabels , buizen , moeren, schroeven , middenroosters en handschoenkastje.
en dan friemel je het geheel aan de passagierskant er uit.
Wel een moeilijk bereikbaar schroefje met de aardingsdraad , deze zit zo'n beetje boven het kraantje.
En de slangen zaten flink vast. Er komt iets van een half litertje kvs uit.
Kachel opengemaakt , zat tot de nok toe vol met bladeren , dat er nog lucht door kon is mij een raadsel.
Nu wil ik een nieuw (imitatie) motortje plaatsen en daarvoor moet je dus 3 nieuwe rubbertjes plaatsen.
Dan nu mijn vraag : Hoe doe je dat ? Ik krijg het niet voor elkaar.Ben de boel aan het slopen.
Het zijn niet de originele maar de imitatie van skandix -
kachel 1004441 rubbers 1016162
Zou het daar aan liggen ?
Wie weet het truukje om dit te fixen ?
240 sedan B230F LH2.4 AW71