Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterover?
Aan mijn vriendin durf ik het niet meer te vragen, die vindt dat de Volvo een obsessie begint te worden, maar jullie zijn over het algemeen wat invoelender (wat dat betreft dan)... Dus hier komt hij:

Sinds gisteren zitten er achter nieuwe schokbrekers en veren op. Rijdt een stuk beter, maar iedere keer als ik de auto nu zie staan denk ik: hij hangt achterover. Alsof de veren slapper of korter zijn. Maar als ik dan heel goed ga kijken, dan twijfel ik weer. Zie ik spoken?

[Afbeelding: rechts1.JPG]

[Afbeelding: rechts2.JPG]

[Afbeelding: rechts3.JPG]
Antwoord
240's hangen altijd iets achterover (op het oog); vóór iets verlagen geeft een heel mooi resultaat...
Antwoord
Is dat dan alleen een kwestie van iets kortere veren voor? En hoeveel zou dat dan volgens jou moeten schelen, voor het juiste resultaat? Het hoeft geen sportwagen te worden...
Antwoord
Collega van me had een GLT (een echte :badgrin: !) en die had 'm volgens mij vóór 4 cm verlaagd (alleen veren) waardoor 'ie heel iets voorover leek te hangen (de auto dus, rob... Tongue ); errug stoer en rijeigenschappen veranderden nauwelijks (voorvering van een 240 is erg lang)...
Antwoord
Vergelijkingsmateriaal :

Vanaf de straat tot bovenkant bumper is bij mij : 59 cm.

Wel met LPG en hulpveren.
Antwoord
Bij mij 75 cm, maar of dat nu vergelijkingsmateriaal genoemd kan worden... :roll:
Antwoord
Pierre van Aert schreef:Vanaf de straat tot bovenkant bumper is bij mij : 59 cm

Dat scheelt flink met de 53,5 cm bij mij (voor en achter, ongeveer)...
Antwoord
Ter aanvulling : voor is bij mij, tot aan rand bovenkant bumper : 53 cm.

Per saldo staat die van jou dus circa : 5,5 cm lager van achteren.

Ik moet er wel bij zeggen, dat er bij mij en hulpveren en Koni loadadjusters gemonteerd zijn, wat een redelijk harde vering oplevert.
Hij word pas comfortabel als er minimaal 100 kg. achterin ligt.

Dus of die van jou nou te laag staat, of die van mij te hoog weten pas als er meer lezers even willen meten ? ?
Antwoord
Die van jou moet dan toch wel voorover hangen. Heb je misschien een foto?

Maar het gaat natuurlijk vooral om hoe het staat. Vind je, als je de foto's bekijkt, dat die van mij achterover hangt?
Antwoord
Heb je dat lijk er wel van tevoren uitgehaald?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  !64 hangt achterover. noobaddieizpurvekd 4 3.288 2 December 2012, 20:12
Laatste bericht: noobaddieizpurvekd

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: