Berichten: 103
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2015
Hallo,
Komende zondag ga ik met deze machine naar Italië. Het schoot me te binnen dat de motorsteunen fatale problemen kunnen veroorzaken wanneer ze niet tijdig vervangen worden. Nou is het allemaal kortdag en kan ik als een niet-techneut moeilijk beoordelen of ik ze dringend moet vervangen of dat ze nog wel 4000km mee kunnen.
Graag ben ik benieuwd naar jullie mening over de staat van deze motorsteunrubber:
https://youtu.be/Ft1HQh5m940
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Volvo 244 1986 B230A
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
18 July 2017, 22:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 July 2017, 22:59 door Rob.)
Wanneer je de motor even laat draaien en wat gas geeft beweegt hij enigszins, als de steun stuk is dan zie je dat daaraan. Beetje slappig houdt ie vast wel , bergje op en af is wel belastend. Op je filmpje lijkt het of er een scheur in het rubber maar duidelijk is het pas bij opkrikken van de motor ,gently,
Overigens is het niet echt veel werk....
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
18 July 2017, 22:59
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 July 2017, 23:05 door Rob.)
Kan imho nog wel 4ton mee.
Als je geen scheuren oid ziet?
Fijne vakantie.
Als het je een fijn gevoel geeft en graag geld wilt uitgeven: laten vervangen.
Anders: veel minder uitgeven en zelf doen (zeer simpel klusje).
Google even op Volvo 240 engine mount replacement
En, wie heeft je wijs gemaakt dat motorsteunen fatale problemen kunnen veroorzaken? hoor ik voor het eerst.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Geweldige motorsteun, bol en sponzig, zo horen ze te zijn aan die kant.
Enige manier waarop ze stuk gaan is wanneer ze van de vastgevulcaniseerde metalen houders aan de boven of onderkant af scheuren. En zelfs dan blijft je motor nog keurig staan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 103
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2015
Oke, valt dus mee. Ik lees zoveel verhalen dat men waarschuwt dat je ze regelmatig moet vervangen. Maar goed! Bedankt voor de reacties!
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Volvo 244 1986 B230A
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Als je iets mee wilt nemen aan reserve/pechpreventie, neem dan een brandstofrelais mee, of desnoods een draadje (2 mannetjes stekkers aan een 5 cm draad in de stekkergaten 30 en 87/2) om het relais te omzeilen. Dat ene witte doosje heeft mijn grote witte doos op wielen al een paar keer stil laten staan.
En het reservewiel natuurlijk.
https://www.ipdusa.com/products/5832/104...40-700-900
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 130
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
20 July 2017, 00:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 July 2017, 00:26 door daddyphilipsen.)
Bij mijn volvo stond anders het blok wel mooi naast de rubbers wardoor de koelvin vast liep in de plastic koelmantel van de radiateur.
Gelukkig werkt mijn koelvin nog goed waardoor na 3 seconden of zo de vin loos ging draaien en ik alsnog naar huis kon.
Berichten: 103
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2015
20 July 2017, 13:13
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 July 2017, 13:15 door Arjen van Hattem.)
(19 July 2017, 18:04)Marc1970 schreef: Als je iets mee wilt nemen aan reserve/pechpreventie, neem dan een brandstofrelais mee, of desnoods een draadje (2 mannetjes stekkers aan een 5 cm draad in de stekkergaten 30 en 87/2) om het relais te omzeilen. Dat ene witte doosje heeft mijn grote witte doos op wielen al een paar keer stil laten staan.
En het reservewiel natuurlijk.
https://www.ipdusa.com/products/5832/104...40-700-900
En hoe stel je de diagnose dat de brandstofrelais kapot is? Of is dat gewoon de meest voor de hand liggende oorzaak wanneer je plotseling niet meer kan rijden.
Zijn ze voor alle modellen hetzelfde? Dan leg ik er gewoon eentje in m'n dashboard.
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
(20 July 2017, 13:13)Arjen van Hattem schreef: (19 July 2017, 18:04)Marc1970 schreef: Als je iets mee wilt nemen aan reserve/pechpreventie, neem dan een brandstofrelais mee, of desnoods een draadje (2 mannetjes stekkers aan een 5 cm draad in de stekkergaten 30 en 87/2) om het relais te omzeilen. Dat ene witte doosje heeft mijn grote witte doos op wielen al een paar keer stil laten staan.
En het reservewiel natuurlijk.
https://www.ipdusa.com/products/5832/104...40-700-900
En hoe stel je de diagnose dat de brandstofrelais kapot is? Of is dat gewoon de meest voor de hand liggende oorzaak wanneer je plotseling niet meer kan rijden.
Zijn ze voor alle modellen hetzelfde? Dan leg ik er gewoon eentje in m'n dashboard.
wanneer de motor niet aan slaat en je de benzinepomp niet hoort lopen, marc heeft een goed punt, ik heb dat ook vaak aan de hand gehad, draadje lag altijd klaar, zeker 4 x nodig gehad...
fijne vakantie
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 103
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2015
Ik heb een mechanisch pompje welke ik niet kan horen. Maar ik houd het in het achterhoofd voor als hij niet wil starten. Ik zal eens opzoek gaan naar het relais.
Volvo 244 1986 B230A