Berichten: 248
Topics: 72
Lid sinds: Oct 2006
(22 May 2017, 13:43)volvo245GLTturbo schreef: laurens van Dijk
zie link
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd...e=lr&pos=5
Had de advertentie gezien en contact opgenomen. Maar de verkoper wil er 200 euro voor hebben en dat is me wat te veel.
Een gemiddelde 240 achteras kost ongeveer 75 a 100 euro.
Berichten: 248
Topics: 72
Lid sinds: Oct 2006
Even een kickje omhoog. Ben nog steeds op zoek naar een 3.15 of 3.31 achteras.
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Zal wel lastig worden, een gemiddelde as (3.54/3.73) gaat inderdaad voor 75 tot 100 euro. Voor een 3.15/3.31 (de krenten uit de pap) zul je toch wat dieper in de buidel moeten....
Berichten: 248
Topics: 72
Lid sinds: Oct 2006
Ja, kan me voorstellen want die assen zijn zeker schaarser. Maar 200 euro? Tja,voor mij is het wat te gek qua prijs, maar uiteindelijk komt het er op neer wat iemand er voorover heeft.
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Iets off-topic, maar ook niet helemaal: waar kun je aflezen welke as het is? Is er ergens een type-plaatje?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
17 June 2017, 18:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 June 2017, 18:51 door Rob.)
(16 June 2017, 14:38)BartJu schreef: Iets off-topic, maar ook niet helemaal: waar kun je aflezen welke as het is? Is er ergens een type-plaatje?
It's on the driver side axle tube on the back side. Often it is covered in undercoat and not visible. Brake cleaner will remove the undercoating without removing the printing.
Alternately, you can do it the old way. Jack the car up on jack stands and mark the drive shaft and inside of a rear tire. Count how many revolutions of the drive shaft it takes to make the tire make one revolution.