Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Knipperlichtprobleem
Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn rechterknipperlicht/richtingaanwijzer. Hij knippert te snel, achter brandt hij wel maar voor niet. Daardoor heb ik al wat boze blikken gekregen bij rotondes :evil:

Ik heb de bekleding al los gehaald en gekeken of de bedrading los zat, maar dat was niet het geval. Wat kan er aan de hand zijn? Het zou mooi zijn als ik het zelf op kan lossen (met behulp van dit forum natuurlijk), in plaats van de garage. Big Grin
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Meestal duidt een te snelle knipper op een doorgebrand lampje aan die kant. Dat zal je al wel nagekeken hebben.

Marc
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Kan idd marc.. maar kan ook zijn dat de contactjes wat vuil zijn. Ik heb datzelfde euvel gehad met mijn linker knipperlicht... teveel roest op de contactpunten... Misschien ook raadzaam om te kijken of de contacten dus niet vuil zijn.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Marc vd Marel schreef:Meestal duidt een te snelle knipper op een doorgebrand lampje aan die kant. Dat zal je al wel nagekeken hebben.

Jazeker :oops:

Goeie tip... Ik zal dan direct de contactpunten nakijken. Ooit, ooit zal ik een volleerd automonteur worden :lol:
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Probleem gevonden. Bleek toch in het lampje te zitten. Het lampje zelf was niet stuk, maar hij maakte niet goed contact. Ik heb er een papiertje tussen gedaan zodat de lamp minder speling heeft en nu brandt hij goed.

Ik heb de linkerlamp rechts geprobeerd, daar brandde hij direct maar ik kon de lamp niet vastkrijgen omdat er een andere bajonetsluiting op zit. Links heb ik dus een ander type lamp dan rechts. De linker heeft dubbele contactpunten en ook dubbele gloeidraden (H3?) en de rechter heeft een enkel contactpunt en de bajonetsluiting is dus ook anders.
Maar om een kort verhaal lang te maken, ik kan weer knipperen. Maar helemaal tevreden ben ik nog niet. Ergens een papiertje tussen duwen is natuurlijk geen oplossing. Ik zal ook eens een ander lampje proberen.

De volgende keer zal ik eerst meer nadenken voordat ik te snel post :? Maar in ieder geval bedankt voor de reacties.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)