Berichten: 680
Topics: 110
Lid sinds: Apr 2012
Was het iemand van hier die vandaag was betrokken bij een ongeval op de A1?
Het ziet er voor de 144 niet zo best uit.
Zie de link:
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/21...ongeluk-A1
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Ja hoor, triest maar de klap is ruim boven het 'chassis' ..
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Andere neus erop en hij kan weer een jaartje of 40 verder misschien.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 1.780
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
23 March 2017, 13:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 March 2017, 20:22 door edwin.)
...dit schijnt het andere aangetikte voertuig te zijn...
http://imgserv9.tcdn.nl/v1/nH20xqH-CAfSa...983494.jpg
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 723
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Hij heeft zelfs een stuk plastic van de voorganger in zijn bek zitten. Zie tussen motorkap en bovenkant scherm. En deze 144 komt er wel boven op hoor
Berichten: 680
Topics: 110
Lid sinds: Apr 2012
Ja maar met zulke schades is meestal meer stuk dan je denkt.
En ook zijn onderdelen voor 140 niet zo heel gemakkelijk meer te vinden.
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
(23 March 2017, 21:50)RM schreef: Hij heeft zelfs een stuk plastic van de voorganger in zijn bek zitten. Zie tussen motorkap en bovenkant scherm. En deze 144 komt er wel boven op hoor
Dat klinkt goed, zo op de foto te zien is de koets nog intact.
De rest is wel te fixen.
Of het economisch verantwoord is....
Een leuke 144 redden is ook wat waard.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 685
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
24 March 2017, 19:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 March 2017, 19:55 door Grey240Polar.)
Ik zou ook geneigd zijn te denken dat het wel reparabel is, technisch gezien, maar uiteraard afhankelijk van de verzekeringsvorm en eventuele taxatiewaarde.
Maar met mijn 1970 Amazon is het anders gelopen. Deze had ik eind 2006 verkocht aan mensen die vanwege een aanrijding op zoek waren naar een nieuwe auto en wel in een oldtimer op LPG wilden gaan rijden. Af en toe keek ik nog eens bij de RDW naar het kenteken, en op een keer, niet eens zo lang na de verkoop, zag ik dat er achter "wacht op keuren" "ja" was ingevuld. Dit was maandenlang het geval totdat op een keer het kenteken niet meer werd gevonden.
Toen kwam ik erachter wat WOK inhoudt:
Citaat:RDW:
Voor een voertuig dat beschadigd is, of bij controle niet voldoet aan de technische eisen, kan de politie of de verzekeraar een melding “wachten op keuren” (WOK) in het register plaatsen. Alleen na een keuring door de RDW wordt deze melding verwijderd. Tot die tijd mag niet met het voertuig op de openbare weg gereden worden. Doet u dit wel, dan bent u in overtreding.
Bij verkoop was de auto in een prima technische staat, dus het kan haast niet anders dan het resultaat van een ongeval zijn geweest.
RIP Amazon...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47