Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Belastingdienst overgangsregeling betaling
jos245 schreef:P.S. dat het kwartaaltarief altijd 122 euro is ongeacht of je er 10 maanden of maar 1 maand gebruik van kunt maken en ook dat het niet overdaagbaar is, was eigenlijk algemeen bekend.

Het kwartaaltarief is overdraagbaar als je een auto koopt waar het kwartaaltarief van dat jaar al van voldaan is. Dan hoef je als koper dat bedrag niet nog eens te betalen.
Antwoord
Rob schreef:Hoezo niet? ik kan als ik wil dit jaar tohj ook nog meedoen aan de oltimerregeling?
Als tijdvak 3 van 2016 voor mij is afgelopen, en ik betaal €122, dan mag ik de maand Dec van dit jaar nog meedoen aan de regeling.
(Rekening ligt hier voor mijn neus).

Dat zou inhouden dat ik hetzelfde verzoek eind Feb 2017 zou mogen/kunnen doen. (ervanuitgaande dat ik bovengenoemde rek. niet betaal, wat mij ook aangeraden is)
Betaal ik Jan/Feb de volle peut-mep, en vanaf 1 maart €122/10 per mnd.

Nee je kan niet zomaar wisselen. Je moet van tevoren voor het hele jaar die 122 betalen. Doe je dat niet betaal je de volle mep.
Je kan dan niet meer deelnemen aan de overgangsregeling.

Jij kan nu toevallig overstappen in verband met de overstap op een andere brandstof soort. Volgend jaar is die mogelijkheid er niet.
Antwoord
Wijnand schreef:Het kwartaaltarief is overdraagbaar als je een auto koopt waar het kwartaaltarief van dat jaar al van voldaan is. Dan hoef je als koper dat bedrag niet nog eens te betalen.

Ik schreef het wat ongelukkig maar ik bedoel eigenlijk dat het bedrag van het kwartaaltarief eenmaal voldaan niet aan de volgende eigenaar kan worden overgedragen. Je bent bij verkoop het betaalde bedrag kwijt en de volgende eigenaar is er blij mee voor de rest van het jaar , of hij moet je vrijwillig tegemoet willen komen.
Antwoord
Ik wil juist het omgekeerde doen van wat Rob gedaan heeft. Mijn auto zit nu in de overgangsregeling maar ik wil zsm weer gas inbouwen en er 30k per jaar mee gaan rijden. Heeft iemand dit al eens gedaan? Neem aan dat ik dan vanaf de omkeurdag weer LPG-belasting betaal, maar mag ik dan ook in december blijven rijden?
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Ja, je mag het gehele jaar blijven rijden. Geef het wel ff aan bij de verzekering dat je meer kilometers gaat rijden. Ik betaal zo'n 350,00 per kwartaal, en rij (helaas) maar 7000 kilometer per jaar.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
Dat ik volgend jaar het hele jaar mag rijden is me bekend, mag ook wel voor 1400 euro MRB. Het ging mij meer om december 2016 aangezien ik de rest van 2016 in de overgangsregeling zit.

Is het bij 7000 per jaar niet verstandiger de LPG eruit te halen trouwens.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Ik denk, wanneer je bij het rdw aangeeft (gekeurd op kenteken) dat je op lpg rijd, je automatisch aangeslagen word voor het volle tarief, en mag je dus ook in december rijden. Ikzelf vind het, zelfs met de hogere mrb, toch beter om op lpg te rijden. Mede omdat, als de motor nog aan het opwarmen is, deze beter met de hand choke stationair is af te regelen.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
Beetje late waarschuwing maar zorg ervoor dat je uiterlijk vandaag betaald om hetzelfde gedoe als ik had te voorkomen.
Antwoord
(31 December 2016, 08:32)Dopski schreef: Beetje late waarschuwing: zorg ervoor dat uiterlijk vandaag betaald om hetzelfde gedoe als ik had te voorkomen.

Had ik dit bericht in 2017 maar gehad/gezien.  Sad

Vandaag de rekening (volle mep) voor 2018 ontvangen. 

Niets acceptgiro, niets herinnering. Ik vermoed opzet van de zijde van de belastingdienst. Maar bewijs maar eens dat zij hem niet gestuurd hebben.

Schorsen dan maar,  de volle mep kan ik voor die paar ritten niet betalen.

Zo begin ik het plezier in de hobby toch bijna te verliezen.

#onredelijk #machtsmisbruik

:-(
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
Antwoord
Als je het kenteken  even heen en weer overschrijft  krijg je dan niet opnieuw de mogelijkheid om te kiezen tussen kwartaaltarief of vol tarief?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie wil mij tegen betaling een dagje helpen mijn interieur af te bouwen?! killercroc 13 7.620 5 February 2007, 23:38
Laatste bericht: killercroc

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)