Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Groenigheden..
#81
edwin schreef:Pak dan je kans en neem deze B23A

http://volvolvo.nl/threads/19412-244-(b2...onderdelen
hmm.. heb eigenlijk al een 21 liggen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#82
Daar heb ik ook nog wel een variant op, de b21ET maar daar wil ik wel wat meer voor dan die b23a haha...
Antwoord
#83
asterix schreef:Daar heb ik ook nog wel een variant op, de b21ET maar daar wil ik wel wat meer voor dan die b23a haha...
misschien nog ens een LPT er op..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#84
Een b230+t, hogere compressie lage druk turbo plus lpg.
Aangepaste ontstekingscurve voor lpg.
1 op 12 rijden met vermogen 😀👍

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#85
Jerry schreef:Een b230+t, hogere compressie lage druk turbo plus lpg.
Aangepaste ontstekingscurve voor lpg.
1 op 12 rijden met vermogen 

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk


1 op 12 zou dat lukken? zou hoge compressie + turbo zo veel uitmaken? met mijn normale 2.3 turbo haal ik op lpi 1 op 8. en ja dan blijf ik niet onder de 3000 toeren Smile
Antwoord
#86
Mijn 945 lpt lpi deed 1 op 9 gemiddeld en woog bijna 1600kg
De 144 weegt 1200?
Mijn 145 met b230 plus oude niet zuinige a cam en hoogtoerige achteras 4000 toeren bij 130km uur haalt 1 op 10
Andere achteras is onderweg en de compressie gaat nog omhoog.
Dan verwacht ik minimaal 1 op 11 te halen.
Met aangepast ontsteking 1 op 12

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#87
Jerry schreef:Mijn 945 lpt lpi deed 1 op 9 gemiddeld en woog bijna 1600kg
De 144 weegt 1200?
Mijn 145 met b230 plus oude niet zuinige a cam en hoogtoerige achteras 4000 toeren bij 130km uur haalt 1 op 10
Andere achteras is onderweg en de compressie gaat nog omhoog.
Dan verwacht ik minimaal 1 op 11 te halen.
Met aangepast ontsteking 1 op 12

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk


sorry voor het topicvervuiling Jambon,

maar Jerry hoe ga je de lpg/turbo met elkaar werkend maken? ben erg nieuwsgierig namelijk.
Antwoord
#88
Dat ga ik niet want ik heb geen turbo.
Als je van een 940 lpt met lpg alles inclusief de computers en stuk van de kabelboom haalt moet dat zo in de 100 200 serie te bouwen zijn.
De 100 serie wat lastiger vanwege de iets beperktere ruimte onder de kap.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#89
Ik denk dat een 'pull through' turbo heel goed gaat op LPG in alle modellen, dan zit de carburateur dan wel het LPG mengstuk vóór de turbo. Je zet dan het hele mengsel onder druk. Hier staan er allerlei: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=305581
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#90
ja precies, voor dat ik de LPI route heb gekozen wilde ik een Impco lpg mixer voor de turbo, en dan het gasklephuis gewoon op het inlaatspruitstuk. (zo doen de australiers het met toyota's) maar dit ga ik zeker nog eens proberen op een oud blok Smile simpeler kan niet.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)