11 June 2006, 11:17
weet iemand waar deze bakken onder zaten en wat zijn de verschillen tegenover de m46
Volvo S70R B5234T4 M59
m51
|
11 June 2006, 11:17
weet iemand waar deze bakken onder zaten en wat zijn de verschillen tegenover de m46
Volvo S70R B5234T4 M59
11 June 2006, 12:16
de M51 is een getrag bak, een heel ander merk dan de M46 etc. Alleen gebruikt in de 260's, en in sommige BMW's, mercedesen enzo. Ik meen dat het een getrag 262C is, niet zeker.
kan veel kracht hebben, heeft een zogenaamd 'Dogleg' schakelpatroon d8 ik (achteruit op de plek van de 1, 1 op de plek van de 2, 2 op de plek van de 3, enz).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
17 June 2006, 23:56
Ik zoek nog een goede M90 bak uit een 940. Weet iemand er een ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
18 June 2006, 13:00
blijven zoeken op marktplaats, heel af en toe duitk er een op.
ik heb zlef een hele 940 turbo (1995) gekocht voor 52 euro (iemand moest er dringend vanaf en had em zonder reserve op ebay gezet...). dat zijn de gelukjes. Ik zet die bak + motor misschien in de 240. let wel op, er zijn veel verschillende types M90's! met ronde flens uitgaande as is voor de aluminium motoren, waardeloos voor ons tenzij je zon blok in de 240 zou zetten... de versies voor de gietijzeren motoren hebben een driehoekige uitgangsflens. hierin zijn diverse overbrengingsverhoudingen leverbaar, afhankelijk van de variant auto. (turbo of soft turbo, station of sedan, etc) de verhoudingen en types: M45... 3,73:1 2,16:1 1,37:1 1:1 M46... 3,71:1 2,16:1 1,37:1 1:1 0,79:1 (1976-1982) M46II... 4,03:1 2,16:1 1,37:1 1:1 0,79:1 (1983-1990) M47... 4,03:1 2,16:1 1,37:1 1:1 0,82:1 M47II... 4,03:1 2,16:1 1,37:1 1:1 0,80:1 M90L... 3,91:1 2,2:1 1,38:1 1:1 0,81:1 M90L2... 3,91:1 2,2:1 1,38:1 1:1 0,7:1 M90H... 3,54:1 2,05:1 1,38:1 1:1 0,81:1 (Only 940 1994-1998) M90H2... 3,54:1 2,05:1 1,38:1 1:1 0,7:1 And hereôs some other useful info on the M90 (according to Volvo): 1208675/high/standard/M90 = M90H 5003985 B200/230FT 1208782/high/standard/M90H = 5003986 B6254S 1208789/high/standard/M90 D24TIC = 5003987 D24TIC 1208790/high/standard/M90 = M90H 5003985 B200/230FT 1208810/high/standard/M90H = 5003986 B6254S 1208812/high/standard/M90H = 5003985 B200/230FT 1208856/high/standard/M90 D24TIC ( RS) = 5003987 D24TIC 1208857/low/standard/M90L (RS) =5003994 B230FK 1208883/high/standard/M90H = 5003986 B6254S 1208884/high/standard/M90H =5003985 B200/230FT 1208885/high/standard/M90 D24TIC = 5003987 D24TIC 1208912/high/tall/M90H2 = 5003986 B6254S 1208935/high/tall/M90H2 = 5003986 B6254S 1208936/high/standard/M90H = 5003985 B200/230FT 1208937/low/standard/M90L = 5003994 B230FK 1208944/low/tall/M90L2 = 8111095 B6304S2 1208947/low/tall/M90 L2FT5 = 8111096 B230FK 5DRS! 1208976/low/tall/M90L2 D24TIC = 8111109 D24TIC http://www.forums.turbobricks.com/showth...hp?t=52021
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
27 June 2006, 20:00
de M51 werd ook gebruikt in de 240 groep A volvo.
versnelingsbak is nog wel aan te komen maar kopelings huis voor de 240 niet
27 June 2006, 20:17
bertvolvo schreef:de M51 werd ook gebruikt in de 240 groep A volvo.voor ongeveer 100 euro kun je een koppelingshuis laten lassen, dan neem je de ene helft van wat er op de M51 zat, en de andere helft een volvo koppelingshuis.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
11 August 2020, 20:35
Dat was een topic uit 2006 Jambon :-)
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014 |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|