Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Strafrechtswinkel Utrecht
#1
Beste Volvo-liefhebbers,


In de tijd dat ik hier op het forum rondneus, ben ik toch wel aardig wat keer topics/discussies tegengekomen over bekeuringen, zaken m.b.t. tot het RDW en andere juridische thematiek.

Ik studeer Rechtsgeleerdheid in Utrecht, en heb in samenwerking met een aantal advocaten en wat geëngageerde medestudenten de Strafrechtswinkel Utrecht opgericht. Wij bieden geheel gratis juridische bijstand in het straf- en punitief bestuursrecht.

Ik wilde het hier toch plaatsen aangezien er wellicht wat leden behoefte hebben aan juridische hulp. Je kunt bijvoorbeeld denken aan het in bezwaar gaan tegen een bekeuring, of je bent het niet eens met een beslissing van het RDW, of CBR?

Kijk vooral even op de website <!-- m -->http://www.strafrechtswinkelutrecht.nl<!-- m --> voor uitgebreide informatie, wellicht kunnen we wat voor je doen.

Hartelijke groet,


Ohrtmann
Antwoord
#2
Mooi initiatief!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#3
Zeker! Misschien ga ik graag op je aanbod in, aangezien ik met mijn '85-er onverhoopt in de milieuzone in Rotterdam terecht kwam ;-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#4
Doe dat vooral! het is volledig gratis en vrijblijvend, het kost u alleen tien minuten om even langs te komen en de zaak aan ons voor te leggen. We kunnen uiteraard niets beloven, want zo werkt rechtspraak nu eenmaal. Het is echter tot op heden nog nooit voorgekomen dat we er niet op zijn minst een matiging uit hebben gehaald. Assertiviteit heeft zin, is eigenlijk het punt dat ik wil maken, en we hebben een mooi team van specialisten en advocaten klaarstaan.

Dat gezegd hebbende, zijn milieuzones nieuw in ons rechtssysteem. Dat betekend niet alleen dat het de moeite waard is, maar ook dat wij heel erg blij zijn met dergelijke interessante zaken. De koffie staat klaar, en er staat ook een prachtige 76er 244GL op het spreekuur, die u wederom gratis en voor niets mag bezichtigen, alsmede zijn trotse eigenaar. (Niet dat dat juridisch relevant is :tongueSmile.
Antwoord
#5
Haha! Ik heb al bezwaar gemaakt, ik wacht op de reactie, 't is al vier maanden geleden. Ik houd het zeer zeker in overweging!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#6
henqui schreef:Haha! Ik heb al bezwaar gemaakt, ik wacht op de reactie, 't is al vier maanden geleden. Ik houd het zeer zeker in overweging!

Daar kan een poos overheen gaan, ervaring leert helaas dat bezwaar aantekenen zelden resultaat oplevert, eigenlijk wordt het altijd afgewezen. Bezwaar teken je namelijk aan bij het zelfde bestuursorgaan dat u de beschikking in de eerste instantie heeft gestuurd, het is als het ware de slager die zijn eigen vlees keurt. Een afgewezen bezwaar zet echter wel de deur open naar de bestuursrechter, en die heeft in mijn ervaring hele andere perspectieven.

In elk geval heel veel succes gewenst, zo’n beschikking is nooit leuk. Mocht u in beroep willen gaan houden wij ons aanbevolen.
Antwoord
#7
Ah. ff vloeken in de kerk maar ik mag per 1 jan 2017 niet meer met mijn T4-vw camper Amsterdam in. Met mijn olielekkende 144 mag het (nog) wel. Ik heb bezwaar aangetekend omdat het bedoeld is voor bestelbusjes van voor 2000. Die van mij is 1998 en officieel een camper maar omgebouwd. Reactie gemeente is als volgt:

"Beste heer,

De gemeente Amsterdam kiest voor een eenduidig beleid: iedereen die een vervuilend vervoersmiddel in de stad gebruikt, moet de verantwoordelijkheid nemen om bij te dragen aan gezondere lucht. Hierbij geldt dat camperbezitters hun voertuig zouden kunnen laten herkeuren bij de RDW (van de N1-categorie die niet is toegestaan, naar de M1-categorie die wel is toegestaan).

Als uw voertuig een N1 voertuig is, maar wel geregistreerd staat als een kampeerauto, dan kunt u hem over laten schrijven naar een M1 voertuig.
Dit doet u door een herkeuring aan te vragen bij het RDW. U krijgt dan een ander kenteken en kunt alsnog de milieuzone inrijden.
Dit kost ongeveer 50 euro. Daarmee valt het voertuig niet meer onder de bestelauto’s en kunt u er gewoon mee de milieuzone in. Dit moet wel voor medio 2016 gebeuren aangezien er in de tweede helft van dit jaar strengere eisen verbonden worden aan de aanvraag van een parkeervergunning.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Thomas Klink
Loket Duurzaamheid

Gemeente Amsterdam
Team Duurzaamheid
Bezoekadres Weesperplein 8
Postbus 95089, 1090 HB Amsterdam
Telefoon 020 254 55 56
http://www.amsterdam.nl/slimenschoon
"

Dus door hem om te laten keuren, nieuwe platen erop en de nodige euries neertellen zijn we weer slim en schoon. Parkeren wordt wel ff een dingetje .Pfff, ik heb sterk de neiging om het maar voor te laten komen als het zover is.

Is dit iets voor jullie winkel?
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg
Antwoord
#8
jantjebeton schreef:Ah. ff vloeken in de kerk maar ik mag per 1 jan 2017 niet meer met mijn T4-vw camper Amsterdam in. Met mijn olielekkende 144 mag het (nog) wel. Ik heb bezwaar aangetekend omdat het bedoeld is voor bestelbusjes van voor 2000. Die van mij is 1998 en officieel een camper maar omgebouwd. Reactie gemeente is als volgt:

"Beste heer,

De gemeente Amsterdam kiest voor een eenduidig beleid: iedereen die een vervuilend vervoersmiddel in de stad gebruikt, moet de verantwoordelijkheid nemen om bij te dragen aan gezondere lucht. Hierbij geldt dat camperbezitters hun voertuig zouden kunnen laten herkeuren bij de RDW (van de N1-categorie die niet is toegestaan, naar de M1-categorie die wel is toegestaan).

Als uw voertuig een N1 voertuig is, maar wel geregistreerd staat als een kampeerauto, dan kunt u hem over laten schrijven naar een M1 voertuig.
Dit doet u door een herkeuring aan te vragen bij het RDW. U krijgt dan een ander kenteken en kunt alsnog de milieuzone inrijden.
Dit kost ongeveer 50 euro. Daarmee valt het voertuig niet meer onder de bestelauto’s en kunt u er gewoon mee de milieuzone in. Dit moet wel voor medio 2016 gebeuren aangezien er in de tweede helft van dit jaar strengere eisen verbonden worden aan de aanvraag van een parkeervergunning.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Thomas Klink
Loket Duurzaamheid

Gemeente Amsterdam
Team Duurzaamheid
Bezoekadres Weesperplein 8
Postbus 95089, 1090 HB Amsterdam
Telefoon 020 254 55 56
www.amsterdam.nl/slimenschoon
"

Dus door hem om te laten keuren, nieuwe platen erop en de nodige euries neertellen zijn we weer slim en schoon. Parkeren wordt wel ff een dingetje .Pfff, ik heb sterk de neiging om het maar voor te laten komen als het zover is.

Is dit iets voor jullie winkel?

Hier willen we graag eens goed naar kijken. Mocht u willen langskomen op het spreekuur bent u van harte welkom. Vergeet dan niet alle documentatie en eventuele correspondentie mee te nemen, dat is belangrijk.
Antwoord
#9
henqui schreef:Haha! Ik heb al bezwaar gemaakt, ik wacht op de reactie, 't is al vier maanden geleden. Ik houd het zeer zeker in overweging!

Vier maanden geleden kon u nog geen bezwaar maken. U kunt alleen bezwaar maken op het verkeersbesluit, dat is pas vorige week formeel gepubliceerd. Wel vervelend dat u daar niet van op de hoogte gebracht bent.
Antwoord
#10
Ohrtmann schreef:Hier willen we graag eens goed naar kijken. Mocht u willen langskomen op het spreekuur bent u van harte welkom. Vergeet dan niet alle documentatie en eventuele correspondentie mee te nemen, dat is belangrijk.

Zoals de wetgeving nu is, staat het gemeenten vrij bepaalde voertuigcategorieën te weren. Het staat de RDW vrij om voertuigen te herkeuren en hierbij een andere voertuigcategorie toe te wijzen. Wanneer het zo is dat een camper als N1 geregistreerd staat, terwijl deze volgens de regels die de RDW hanteert ook als M1 geregistreerd kan staan, tsjah... Daar gebeurt niets dat tegen de wet is, krom is het wel.
Je zou kunnen zeggen dat het raar is dat de gemeente handhaaft op voertuigcategorie icm datum eerste toelating, ipv op absolute uitstoot. Echter, dit is in een eerder stadium meermaals door de rechter getoetst in kader van milieuzones in Utrecht, Rotterdam en Den Haag.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)