Topics: 26
Goedendag,
Ik ben door een potentiële verkoper erop gewezen dat bij zijn 240 glt de benzinenivovoeler vervangen moet worden. Dit zegt mij niets, kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt?
Filip
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Topics: 23
Raar verhaal. Maar als je het zo leest:
De benzine Niveau Voeler.
Maar goed. Waarom zei ie dat ?
Kostbaar ? Volgens mij kost de voeler (vlotter) ongeveer 70-90 euro. In dezelfde unit zit een opvoerpomp van het brandstofsysteem en deze kost ook ongeveer 70-90 euro. En dan hebben we het over origineel Volvo.
Dan mag je zelf bepalen of dat kostbaar is.
In de kofferbak zit een deksel. Als je deze losmaakt kom je boven de tank uit. Als je de deksel van de tank losmaakt dan heb je de voeler en de pomp er meteen uit. Maar ik schrijf het nu simpel op. Je kan moeite hebben met de leidingen loskrijgen van de aansluitingen. Met de waterpomptang even aan de leidingen draaien daar waar deze over de buis geschoven zit helpt meestal wel. Als je bijvoorbeeld een LPG tank gemonteerd hebt... Oei.
Reken er wel op dat je er een uurtje of 2 mee bezig bent.
Topics: 38
Ik heb ook het idee dat de man het over de vlotter heeft.
Maar waarom??
Als de brandstofmeter niet meer werkt is het eerder een kwestie van een slecht contact bovenop de tank (hetzelfde deksel van de tank als bij Bozzma)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 20
Hmm, zou het niet gewoon het elektrieke blerrufie(Deze regelt de spanningsverschillen op de meter) achterop het dashboard zijn ? Of hebben de nieuwere modellen al een zenerdiode ?
[img][/img]