Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sensor?
Dag, misschien domme vraag, maar in mijn Volvo 240 super polar zit bij de voorruit een soort sensor met de vorm van een klein microfoontje (foto volgt). Heeft iemand een idee waarvoor deze dient? Groet, en dank, Wim
Antwoord
Is van het alarm.
Antwoord
Aha, bedankt Stinky! Nooit iets van gemerkt dat er een alarm aan stond. Dus op een of andere manier moet ik dat kunnen aanzetten?
Antwoord
Even een ruitje intikken, weet je meteen of het alarm het doet :biggrin:. Ik heb een keer met onze 850 op een Italiaanse veerboot gestaan, onder nogal winderige omstandigheden. Op het dek viel mij op dat er ergens een autoalarm afging... en dat de eigenaar wel erg traag was met uitzetten. Was het onze auto! Het alarm was kennelijk voorzien van een rolsensor:redface:. Ik heb het ding daarna afgekoppeld en nooit meer gebruikt, ze gaan alleen maar af op de verkeerde momenten.
Antwoord
WimB schreef:Aha, bedankt Stinky! Nooit iets van gemerkt dat er een alarm aan stond. Dus op een of andere manier moet ik dat kunnen aanzetten?

Kan zijn dat het er uitgehaald is en de sensor vergeten is? Heb je een afstandsbediening? Zit er een speaker onder de motorkap?
Antwoord
Zou kunnen, een afstandbediening heb ik niet, en een speaker zie ik zo gauw niet onder de motorkap. Dank voor de tips, Jan, en Wijnand, ik ga eens speuren waar het draadje van de sensor heen loopt.
Antwoord
Bovendien, wie steelt er nou een 240?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)