Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roetfilter vol
Dopski schreef:Mag helaas niet meer bij de apk.

Zover is het nog lang niet.

http://www.carblogger.nl/diesel-met-verw...or-de-apk/
Antwoord
Ik heb net de garagehouder gesproken waar mijn auto nu staat.
Hij heeft de garage gesproken waar vorig jaar het roetfilter is vernieuwd, want heeft ontdekt dat dit nieuwe roetfilter niet is aangemeld in de computer van de auto.
Dus is de software (ook) niet aangepast,grrrrrrrrrrr fijn zo'n garage zeg!:-((
Dat staat nu dus nog te gebeuren.
Ik vraag mij echter wel af of er na de aanpassing van de software nog steeds zo'n hoog olieverbruik zal zijn.
Dat ben ik vergeten te vragen.

Weet iemand dit misschien ?

Alvast bedankt!

Mvrgr.Gerard
Antwoord
Dit kan wel ja, softwarematig iets veranderen (lees aanmelden op het canbus systeem) zal hardwarematig niets of niet veel veranderen. Olieverbruik is 9 van de 10 keer een hardwarematig probleem ! Maar ik vraag mij af wat voor garagebedrijven dit zijn en of hun wel genoeg kennis van Volvo hebben ???
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
Gisteren bij de garage geweest en deze heeft bij een Volvo dealer mijn auto het roetfilter laten regenereren en in de software aangepast.(wat men bij de vorige garage was vergeten tien deze vernieuwd werd)Ik heb de auto uitgeprobeerd en als ik flink het gaspedaal intrap dan verschijnt de melding weer Roetfilter vol!Daarnaast is er n wervelklep niet zoals het behoort te zijn en kan oorzaak zijn van het probleem volgens de monteur.Maar dan had ik al veel eerder deze problemen moeten hebben want met de wervelklep rijd ik al zo,n twee jaar rond en kon geen kwaad volgens de garage waar ik hem toen in onderhoud had.Wat ik nu wil is het roetfilter laten verwijderen en aan laten passen in de software want dat is het enige dat nog rest vlgs mij??Hebben jullie daar misschien andere ideeÃn over?Bij voorbaat mijn dank!mvrgr.Gerard
Antwoord
Het klinkt mij helaas als een hoop geknoei in de oren allemaal....... Mijn optie zou zijn, eerst de wervelklep laten maken zodat deze naar behoren werkt ! Hij zit er niet voor Jan met de korte naam op... Het niet goed werken van de wervelklep kan idd deze storing ook geven. Mocht je het probleem dan nog hebben dan roetfilter er hardwarematig tussenuit halen, de software eruit laten schrijven. Nog raarder vind ik het dat alle opties hier al zo genoemd worden, zonder de auto überhaupt te hebben gezien en dan vraag ik mij toch serieus af waar de auto altijd in 'onderhoud' is geweest...
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
Maar al die dingen bij elkaar verklaren voor mij het hoge olie verbruik nog niet.
Als het er niet uit lekt dan word het verbrand.
Waar kan olie de cilinders in komen.
Turbo, is makkelijk te zien omdat dan de olie in de inlaatslang zit.
Langs de klepstelen en zuigerveren blijven dan over.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Ik heb de garage nu gevraagd de wervelklep te vernieuwen en het roetfilter eruit te slopen en uit de software te halen.Dan hoop ik dat de auto die ik ook maar APK heb laten geven na deze ingreep eindelijk eens zonder problemen is en ik er het komend weekend mee op vakantie kan met caravan .mvrgr Gerard
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Roetfilter vol - V50 roetfilter Willem.g 1 2.383 8 November 2012, 12:11
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)