Berichten: 15
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2015
Beste allemaal,
ik lees al een hele tijd mee op dit forum omdat er hier mi heel wat kennis en ervaring is
ik heb een vraag voor jullie en ik zal vertellen hoe ik eraan kom:
ik ben sinds een jaar of wat bezig met een '75er 242 en dat gaat niet snel met hooguit 20 produktieve uren per week en vaak dat niet eens
ik heb dorpels, B-stijlen en een achterscherm vernieuwd en nu ben ik zover dat de deuren er weer in moeten om de zaak uit te lijnen en nu wil ik dus goede scharnieren maar dat valt niet mee maar van jongere auto's is er wel aan te komen dus, mijn vraag, wetend dat je deuren en voorschermen naar believen kunt uitwisselen, kun je dan ook de scharnieren uitwiselen?
Ben benieuwd, bij voorbaat dank voor jullie reacties
Berichten: 435
Topics: 85
Lid sinds: Oct 2009
Scharnieren zijn gewoon uitwisselbaar.
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Madman schreef:Scharnieren zijn gewoon uitwisselbaar.
Hoe zit het nu.. Zijn de scharnieren alle jaren identiek en waren het dan alleen die deurvangers die in 75/76 anders waren? En zijn daarom de deuren ook een beetje anders?
Heb de klepel wel gehoord maar niet uit welke hoek precies. Maar ben er zeker van dat er iets ingrijpends anders is tussen een 75 en 77 en later model.
Bij jij de George met de 16 kleppers?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 435
Topics: 85
Lid sinds: Oct 2009
De scharnieren zijn iets anders uitgevoerd, de grootste verandering is dat de deurvanger in het scharnier verwerkt is. Maar er is niets veranderd aan de buitenste maten of de steek van de bout gaten. 2 jaar geleden heb ik scharnieren van een 240 uit 1990 gebruikt voor de achterdeuren van mijn 144, dit omdat het dan veel makkelijker is de spullen voor de centrale vergrendeling te plaatsen.
Overigens zijn ook de deuren van een 240 uit 1990 nog te gebruiken in een 144, moet je alleen de slotvangers op de auto vervangen voor die uit een van 1990. Bij een van mijn 144's zit ook een achterdeur van een 240, de persoon die dat toen gedaan heeft koos ervoor om het slot in de deur te wijzigen naar een van een 144. Het is dus goed mogelijk zoiets te doen.
Berichten: 15
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2015
in zvrt is er maar èèn GeorgeVolvo, Joseph:wave::wave:
Berichten: 15
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2015
bedankt M, ik had het nog niet eerder bij de hand gehad maar nu ga ik het zeker doen,GV
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
George Volvo schreef:in zvrt is er maar èèn GeorgeVolvo, Joseph:wave::wave:
Zal wel eens een x een PB doen. Lijkt me leuk weer eens bij te kletsen.
Je rijdt nog altijd met de 16-klepper?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..