Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BDP -sensor B230K
#1
Gezocht: een BDP sensor voor een Volvo 240 met een b230k motor, bouwjaar 1987, automaat. (onderdeel nummer 1389357)

Er zit een Renix ontsteking in. (S100620-001) .

Zonder die sensor kan ik niet rijden....
Antwoord
#2
Deze renix ontstekingen zitten ook in de volvo 340 serie zowel met 1,4 als met 1,7 motor. Het zou mij niet verbazen als deze bdp sensor gelijk is aan wat jij zoekt.
Antwoord
#3
Dat klopt, stekkertje ziet er net zo uit, echter de aansluiting op de versnellingsbak lijkt anders te zijn qua vorm (bronnen: onderdelenboek volvo 240 1987 en foto's van bdpsensoren voor volvo's 340 1.7). Misschien eens twee naast elkaar houden.
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Antwoord
#4
Ik zou gewoon een simpele hall-gever onstekingspen met kabelboom zoeken, veel betrouwbaarder en sneller in te bouwen als je die bdp sensor kan wisselen...
Antwoord
#5
Hallo Frank, net een pb naar je gestuurd met wat vragen omdat ik elders zag dat jij daar ook met die sensor gedoe hebt gehad. Ik ga inderdaad eens kijken of dat lukt met de Renault sensor.
Antwoord
#6
Hallo Astrix,
Jouw optie is ook interessant. Het in- en uitbouwen van die sensor is een drama. Maar ik heb een automaat met airco en er zitten nogal wat tierelantijnen aan vast die mogelijk niet worden opgepakt met een standaard hall-gever. of zie ik beren die er niet zijn?
Antwoord
#7
Ik gok dat de meeste toerentalverhogende en -regelende zaken via de carburateur geregeld worden, en dat de ontsteking gewoon meeloopt. Via het toerental/BDP gemeten bij de krukassensor. En een Hall gever doet precies datzelfde, alleen op een andere plek.
Ws. kom je met de ontsteking van de B23/230A een heel eind (zelfde cilinderinhoud, ook een carburateur). Hier de componenten: http://www.jimellisvolvoparts.com/showAs...ly=1057579 en er is er ook eentje zonder Control Unit: http://www.volvopartswebstore.com/showAs...bly=235089
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Ik heb nog zon unit liggen van een B200K.
En op de sloop hier staat een 240 met B230K of B200K...

Schijnen gewilde setjes te zijn aangezien je er elk redblok op een nette manier mee aan het lopen krijgt. En nog elektronisch ook.
Antwoord
#9
Klopt, werkt perfect vanavond nog een setje in een 740 gebouwd...
Antwoord
#10
Opgelost! Heb een tweedehands bdpsensor gevonden en daarmee is de B230K weer als vanouds - geweldig!!!

Ga nog wel uitzoeken wat alternatieven zijn; de sensor heeft een weerstand van 214 Ohm. Omdat ik de 'oude' nog heb kan ik ook vergelijken hoe de bevestiging eruit moet zien.als ik een alternatief gevonden heb meld ik het hier.
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 LH2.2 verdeler met sensor DailyDriverMods 2 1.290 21 September 2021, 23:16
Laatste bericht: DailyDriverMods
  Gezocht: 3:54 achteras Volvo 240 mét sensor gerbenvdlindeu 0 882 11 July 2021, 18:00
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  Olie temperatuur sensor DanielR 11 4.337 27 January 2021, 11:26
Laatste bericht: 222
  240 "korte" achteras met sensor Quick-T 9 6.965 18 April 2017, 12:07
Laatste bericht: Jerry
  Rem druk sensor ? 244Drift 0 1.222 19 March 2017, 13:41
Laatste bericht: 244Drift
  Gezocht: een bobine Volvo 240 B230K (kan ook mogelijk in de 740 zitten. saila 2 2.679 28 March 2016, 15:15
Laatste bericht: saila
  ontsteking 740 met hall sensor erwin292 2 2.438 29 May 2015, 17:20
Laatste bericht: Dopski
  Gezocht: oliedrukmeter 0-5 bar met sensor Arjan. 0 2.232 23 March 2015, 10:29
Laatste bericht: Arjan.
  Oliedrukmeter en sensor hun 0 1.609 17 October 2014, 22:41
Laatste bericht: hun
  olie druk sensor voor 0/5 bar druk meter A_A 1 1.588 7 August 2014, 17:33
Laatste bericht: boedr

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)