Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Ik heb gisteren, naar aanleiding van jouw verhaal de belastingtelefoon weer even gebeld (ik begon te twijfelen, ze hebben daar immers een 4.6 gekregen als rapportcijfer van de consumentenvereniging Tongue). De mevrouw aan de telefoon heeft het mij heel duidelijk uitgelegd.

1. Als je gebruik maakt van de oldtimerregeling in 2015, dan mag jij in Januari, Februari en December van 2015 niet rijden.
2. Voor het einde van het jaar 2015 (voor december) ontvangt de eigenaar van een auto in de regeling de rekening voor de regeling in 2016 (in sommig gevallen in of na december, maar het streven is voor)
3. Betaald deze persoon de rekening, doet hij mee met de regeling voor 2016, betaald hij NIET dan wordt er vanuit gegaan dat hij geen gebruik wil maken van de regeling en dus ook weer gewoon belasting gaat betalen voor 2016 (je mag dus in Januari dan alweer rijden met je oldtimer)
4. Is je auto geschorst, terwijl hij in de regeling zit en dit EERDER is gebeurd dan dat de rekening verstuurt wordt (dus voor december), dan mag je het volgende jaar op welk moment dan ook je auto ontschorsen en ontvang je alsnog de overgangsregeling-rekening. (ontschors je hem in Oktober 2016, dan kun je er alsnog gebruik van maken.
5. Schors je de auto, terwijl je de rekening al hebt ontvangen voor het volgende jaar (en je betaald de rekening dus niet), dan kun je geen aanspraak maken op de regeling voor het volgende jaar bij het ontschorsen.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Gamma
Dat hebben ze me ook precies zo verteld.
Antwoord
Dopski schreef:Vorige week bij Jambon wezen klussen en gelijk een mooie gelegenheid om de 740 weer een keertje uitgelaten voordat de 1 december termijn weer inging.
Die liep een beetje houterig, spruitstukpakkingen lijken weer te lekken, desondanks deed hij het heerlijk op de A59.
Dus mocht ik me vervelen kan ik daar eens wat aan doen of gelijk voor een modernere turbo+spruitstuk gaan.
Ik was bang voor wat ernstigs... een cilinder deed niet helemaal mee. Bij stationair liep hij op 3 poten; injector stekkertje los of bougiekabel los maakte geen verschil.
Was bang voor lekke kop oid, maar compressie was netjes in orde. Bougies verraadde al een en ander; bosch bougie helemaal zwart uitgeslagen (keramiek gedeelte aan buitenkant). Dus die moest ik maar eens nieuw halen.
Ook zag ik dat de distributiekap nog de originele was (productiejaar 1984) :redface:. Goeie kwaliteit. Tongue
Antwoord
Op de B230f die ik kocht zat nog een zgan verdelerkap en rotor. Ook had ik nog een setje bougies; NGK BP6E (heb eigenlijk de ES versie nodig) die ik tijdelijk even gebruik.
740 doet het weer prima zover, spuitstuk en turbo kan beter Wink.

De 242 is al een tijdje zonder tank. Die heb ik nu eindelijk voorzien van een brandstofpomp. Het intankpompje bleek uiteindelijk gewoon te werken. De bedrading er naartoe had de geest gegeven.
Uiteindelijk een ebaypompje ingebouwd wat de hoofdpomp wordt. Op de werkbank getest door het rond te pompen (aanvoer op retour aangesloten en slang dicht knijpen), lijkt goed te werken.

Week qua formaat niet super veel af stukje hoger en dikker. Kon de oude bracket gebruiken. Hij is wel een stuk zwaarder dus heb er een paar tywraps bij gezet om het originele beugeltje te ondersteunen. Paste met wat geduld precies door de tankopening.
[Afbeelding: 20160328_173847_zpstcklqtwl.jpg]
De niet werkende bedrading heb ik weggeknipt en nieuwe getrokken door het ongebruikte pijpje. Netjes in de originele kleuren, dat dan weer wel Wink.

[Afbeelding: 20160328_173819_zpsc2detaoo.jpg]

Bosch filter met 8mm aansluitingen is onderweg. Verloopnippels van 12 naar 8mm (tank-leiding) moet ik nog bestellen.
Ook nog even op zoek naar de wartels voor op de fuelrail; de volvo wartels zijn volgens mij voor 6.5mm slangen. En ik wil dus 8mm slang gebruiken.

[Afbeelding: 20160328_222237_zpsjdvddxxy.jpg]

Zag in een ander topic dat iemand ze bij de bouwmarkt had gevonden.

De oude (harde) aanvoerleiding voor de carburateur ga ik gebruiken als retour leiding. De zachte delen ervan vervang ik voor nieuwe slang.
Antwoord
Verteren die tie-wraps niet als ze langdurig in de benzine hangen..?
Antwoord
Zou kunnen. In ieder geval keihard denk ik.
Slangklem die er omheen past is de bedoeling, maar heb ik nog niet.
Antwoord
Vandaag maar eens een poging gewaagd om de brandstoftank incl. -pomp eens onder de 242 te knopen. Nog niet alles onderdelen zijn binnen dus ik kon nog niet de definitieve leiding leggen, dat toch maar een beetje houtje-touwtje aan elkaar geknoopt.
Ik was benieuwd wat het pompje zou doen, of hij de benodigde druk kon leveren. Maar na het veelvuldig op standje II zetten van het contact hoorden we een slang klappen. Gelukkig was het niet een van de beunhaasch verbindingen die we zelf hadden gelegd, maar bleek het om het slangtje te gaan van pompje naar stalen leiding IN de tank.
[Afbeelding: 20160403_143044_zps2omwoduc.jpg]
Daardoor wel vertrouwen in het ebaypompje gekregen. Helaas daardoor wel weer alles er onder vandaan en de tank weer open moeten maken. Word je ook steeds handiger in Cool.
Meteen een goede gelegenheid om de bovengenoemde ty-wraps te vervangen door slangklem.

Na een paar keer op druk zetten kon het motorretje voor eindelijk op benzine starten. Mede gezien de rustperiode van bijna 4 maanden stilstaan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een soort "first start" filmpje te maken (onderstaand is klikbaar).
--Photobucket werkt niet -- toch maar youtube accountje aanmaken...

Eigenlijk helemaal niet spannend bij een volvo blok. Maar toch een kleine Yippee

Nu nog de LPG tank uitbouwen en naar de RDW voor de omkeuring...

En nog een soort kijkdoos plaatje voor de liefhebber.
[Afbeelding: 20160403_105045_zpssxxhtywj.jpg]
Antwoord
Filmpje op YouTube gezet. Ben benieuwd of het zo wel werkt.

[video=youtube_share;ykCBeUSs9UI]https://youtu.be/ykCBeUSs9UI[/video]
Antwoord
Goan met die banaan

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
Die slangpilaar op de fuel-rail kan ik hier gewoon kopen bij de bouwmarkt. Is voor een acetyleen brander geloof ik en zijn van messing.
Als je echt niks kan vinden, kan ik wellicht iets regelen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)