Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carburateurkleppen
#1
Dag

Bij een 164 carburateur zitten behalve de kleppen die door het gaspedaal worden bediend na elke carburateur ook in het inlaatspruitstuk een klep vlak voor die inlaat.
Is dit een soort van terugslagklep ter voorkoming van een backfire of zo?
Ik las eerder al eens, weet niet meer waar, het advies deze weg te nemen om een trage acceleratie onderin bij het gasgeven (op lpg) te voorkomen.
Heeft iemand daar ervaring mee en is het niet risicovol deze weg te laten?

Groet,

Rin.
Antwoord
#2
Geen ervaring maar het is een emissie dingetje. Bij stationair sluiten de kleppen, zodat het mengsel een langere weg neemt langs een verwarmd oppervlak zodat het dus beter mengt en verbrandt, is het idee. Als je gas geeft, openen de kleppen en gaat het mengsel rechtuit.

Op benzine al niet erg zinvol, en op LPG heb je er helemaal niks aan want dat mengt altijd perfect. Gewoon loskoppelen en in de open stand vastbinden met een ijzerdraadje.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Bedankt voor de tip. Ik ga het meteen proberen. Je oplossing is makkelijk te realiseren. Dan hiervoor.

Groet,

Rin.
Antwoord
#4
Ik heb uiteindelijk de vlinderkleppen verwijderd. Wat een verschil op gas, vooral met optrekken.
Met rijden op benzine zijn er verder geen problemen.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)