Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aanjager bijgeluiden
Mijn aanjager ratelt er lustig op los. Is het mogelijk om de aanjager van de airco op een of andere manier de voorruit te laten ontwasemen/hete lucht weg te pakken van bij de standaard aanjager o.i.d.? Airco is defect, van Deltamil.
Antwoord
Volgens mij is de aanjager 1 ding die zowel de airco als wel de ontwaseming doet, middels keuze knop wil je het warm hebben of koud. Dus als je aanjager ratelt zit er niks anders op dan de ventilator vervangen, leuk klusje. En als je geen hete lucht op je voorraam weet te krijgen heeft dat niets met je aanjager mits deze helemaal niet meer draait. Maar dat doet ie wel zeg je want hij ratelt. Er zal wel een kabel van schuif verstelling los zitten of je vacuum balgje die de klep naar het raam opent is waarschijnlijk lek en trekt dus niet meer vacuum. Welk systeem je hebt weet ik niet, kunnen drukknoppen zijn of schuif verstelling. Om welk type Volvo gaat het trouwens, dat helpt beter bij oplossen van je probleem. nu ben ik maar een beetje aan het gissen.
Antwoord
Als je een deltamil airco hebt dan staat de airco los van de kachel en heb je waarschijnlijk een gewone kachel met schuifjes.
De luchtslangen van de airco zijn dan verbonden met de kachelluchtbuizen .
Antwoord
@RM, sorry was wat onduidelijk. Betreft een 240 1993 met Deltamill aftermarket. Schuif verstelling. Ontwaseming werkt.

Aanjager werkt, maar ratelt/schraapt/piept. Aanjager Deltamill werkt goed. Aircofunctie werkt niet, pomp kaduuk enz. De aanjager van de airco geeft alleen lucht door de uitstroomopeningen aan de voorzijde van het dashboard. Niet naar de voeten en de voorruit. Via de aanjager van de airco krijg ik alleen lucht binnen gelijk aan de buitentemperatuur, dus ik dacht wellicht is het een optie om de slangen zo aan te passen/aan elkaar te leggen dat de aanjager van de airco warme lucht kan blazen?
245 1993
Antwoord
Je kunt de luchtbuisaansluitingen wel veranderen zodat ie op de voorruit blaast (voor de apk is het dan ok) maar hete lucht laten blazen lijkt me moeilijk.
Tenslotte is het de kachelmotor die de warme lucht van de kachelradiateur rondslingert.
Antwoord
Dacht ik al. Jammer Smile Maar ik zal er eens een blik op werpen en alles loshalen.
245 1993
Antwoord
Deltamil is dat een aftermarket airco die er later is ingebouwd.
Antwoord
Ja, die is achteraf ingebouwd. Zat er al in toen ik de auto kocht. Zou deze graag terug in werking stellen, maar kost een smak geld..
245 1993
Antwoord
mijn California import heeft een airco vanaf fabriek en doet het ook niet, moet ik ook naar laten kijken. zal ook wel wat kosten maar dat is nou eenmaal zo ik wil hem weer werkende hebben.
Antwoord
Ik zou hem ook wel weer in orde willen hebben, maar voorlopig heb ik andere prioriteiten Smile ( verhuis/verbouw/opknap).
245 1993
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aanjager 245 1976 met airco Joost Zuidam 4 7.585 1 April 2016, 14:58
Laatste bericht: Joost Zuidam
  Ventilator/aanjager Rob van der Donk 5 10.801 3 September 2014, 20:04
Laatste bericht: Rob van der Donk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)