Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roest rondom voorruit 940
Beste allen,

Ik heb een 940 op het oog die rondom de voorruit erg bobbelende lak heeft.
De voorruit is nÃt vervangen (mogelijk daardoor...).
Iemand een idee van de oorzaak en wat er aan te (laten) doen?

Voordeel is dat de huidige situatie de auto moeilijk verkoopbaar maakt wat voor mij als aspirant-koper voordelig kan zijn Smile

Groet!
Hugo
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Antwoord
Als je er eens stevig op drukt met je vinger en het liefst ook een beetje onder het rubber kun je misschien voelen of het doorgerot is. Dat wil je niet. Oppervlakkige roest kun je wegschuren/wegkrabben en aflakken met roestwerende middelen. Wel balen dat de voorruit er weer op zit, die krijg je niet zomaar weg. Ik heb ooit eenzelfde ervaring gehad bij een Saab 900 (sorry!) die het ook had, en dan ook echt overal. Er bleek uiteindelijk niks doorgerot te zijn, maar de verf kon ik zo wegkrabben met m'n nagel. De meeste verkopers worden daar niet vrolijk van. Oftewel, neem even de tijd om er goed naar te kijken. Met je afdingpositie zit het wel goed, zeker als de verkoper er zelf niks over zegt.
Antwoord
Potvisboer schreef:Als je er eens stevig op drukt met je vinger en het liefst ook een beetje onder het rubber kun je misschien voelen of het doorgerot is. Dat wil je niet. Oppervlakkige roest kun je wegschuren/wegkrabben en aflakken met roestwerende middelen. Wel balen dat de voorruit er weer op zit, die krijg je niet zomaar weg. Ik heb ooit eenzelfde ervaring gehad bij een Saab 900 (sorry!) die het ook had, en dan ook echt overal. Er bleek uiteindelijk niks doorgerot te zijn, maar de verf kon ik zo wegkrabben met m'n nagel. De meeste verkopers worden daar niet vrolijk van. Oftewel, neem even de tijd om er goed naar te kijken. Met je afdingpositie zit het wel goed, zeker als de verkoper er zelf niks over zegt.

Auto heeft de ruit nog niet. Wordt ook niet goedgekeurd met huidige ruit.
Zal eea spoedig beoordelen met garagist.
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)