Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is geel en het.. V1.2
hooge048 schreef:Hier heb ik ze vandaan gehaald:
http://www.rimmerbros.co.uk/

Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik de hele zuiger vervangen, maar wellicht is een O ringetje alleen voldoende.
Ah kijk , da's handig.. Als dit goedkoper is dan de VKV winkel dan is dit wellicht ook een slimme inkoopwinkel voor de winkel.. ( ingewikkeld..) Er is in de UK ook nog een zaak die alleen maar Laycock spullen levert..

Tja de zuiger vervangen, ik heb nog 2 reserve bakken liggen, behalve dat ik er 1 helemaal wil nalopen, heb ik onderdelen zat..

Een exemplaar onder handen nemen was al de bedoeling, maar dan wanneer ik er zelf zin in heb en neit wanneer de otoo het bepaald.. Maar ja, ouwe rommel weer h'e.. :wink:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Volgens mij zijn er twee opties, nieuwe O ring op oude zuiger, of verbeterde zuiger 6814454 met verbeterde O ring.

Hier staat het redelijk uitbundig beschreven allemaal: https://www.volvoclub.org.uk/faq/OverdriveRebuild.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Volgens mij zijn er twee opties, nieuwe O ring op oude zuiger, of verbeterde zuiger 6814454 met verbeterde O ring.

Hier staat het redelijk uitbundig beschreven allemaal: https://www.volvoclub.org.uk/faq/OverdriveRebuild.html
nog zo'n goed verhaal.. Vandaag tot aan Rotturdam Alexaonder kunnen rijden ( koppel zat om probleemloos de Brienenoord op te tuffen..) totdat ik van het gas moest, verder naar Delft in z'n 4, en terug tot aan de verkeerslichten van Raamsdonkveert.. Als ik mobiel wil blijven, en dat wil ik, dan trek ik het vorige exemplaar ter inspectie van de bak af en alhoewel die niet de huidige problemen kende, toch maar even zien hoe de spulletjes daarvan er uit zien, dan istie 'zo' omgewisseld..

trouwens, ik wil eigenlijk nog een aanpassing maken door er een Hardy-schijf van een M47 te gebruiken, en moet dus ook de as weer gemodificeert worden..

Iemand een idee of de uitgaande 'Hardy-as' van een 47 in een 46 past / kan..?
Antwoord
Jambon schreef:trouwens, ik wil eigenlijk nog een aanpassing maken door er een Hardy-schijf van een M47 te gebruiken, en moet dus ook de as weer gemodificeert worden..

Iemand een idee of de uitgaande 'Hardy-as' van een 47 in een 46 past / kan..?

..plus.. gisteren een achterste deel van de as verwisseld met die van een 200, voorste stuk was net ff te lang.. aanvankelijk dacht ik dat 1 van de kruisstukken het begeven had, bij nadere inspectie bleek dat het schuifstuk behoorlijk op is, dan wil de boel ook wel rammelen. En laten we wel wezen, jonger en nieuwer wordt het niet, misschien maar ens gaan nadenken over een 'nieuw' exemplaar in de vorm van een hybride-as.. dus dan heb ik beide delen van een 'Hardy' as nodig, en desnoods een jong schuifstuk van bv een busje. Ook fijn als je tussendoor een brug kunt gebruiken..

[Afbeelding: Afb0603_zpsq9hrhpwd.jpg]

[Afbeelding: Afb0604_zpsdmwrxnok.jpg]

[Afbeelding: Afb0602_zpstgaiwamc.jpg]

[Afbeelding: Afb0608_zpsnfhfplqc.jpg]

..flink kopervet er in en zien wat ie doet.. zoals gezegd nieuwer wordt het niet, maar het is voorlopig en stuk beter..

..onlangs er ook voor gezorgt om in bochten op m'n plek te blijven zonder me aan het stuur te moeten vast houden.. jammer genoeg is de maat van het stoelframe weer net even anders, dus voor de kat z'n viool zwaft gespoten..

[Afbeelding: DSC_0270_zpspfmiaje6.jpg]

[Afbeelding: DSC_0271_zpsugtcrstq.jpg]

[Afbeelding: DSC_0273_zpseote8asx.jpg]

[Afbeelding: DSC_0275_zpsf5racaoc.jpg]

[Afbeelding: DSC_0276_zpsjttqzdhp.jpg]

[Afbeelding: DSC_0277_zpshl2lyeia.jpg]

...deze zetel kan voorover, wel zo handug in een 2deurs, de armleuning zit er ook weer aan.. Hij staat nog wat te hoog voor het goede, de balkjes worden vervangen door 5m strip, scheelt dan bijna 30mm.. De bijrijderstoel moet ik nog onder handen nemen, die zij beide krom uit de 144 gekomen..

...have a sunny Sunday.. (nou ja..)

[Afbeelding: DSC_0007_zpslhhseo08.jpg]
Antwoord
Wat een geweldig topic! Prachtige 142 heb je!! Heb met veel plezier alles gelezen.. Als die van mij toch ooit zo mag worden.. Allen het verschil in elektronica al..;-) mijn draadjes hangen aan elkaar met kroonsteentjes.. De helft hangt los. Vanalles doet het niet. Ben bang het aan te pakken haha.. Vorige eigenaar had duidelijk geen kaas gegeten van elektronica en ook geen zin zich in te lezen.. Maar wordt een project voor komende zomer.

Tof dat je ook zulke topfotos plaatst! Valt veel lering uit te trekken :-) ik volg alles met plezier!
De bijgevoegde foto doet geen eer aan de daadwerkelijke zooi

[Afbeelding: 4e13a61185e15f893d210146b69a096a.jpg]

Ik ga het electronica gedeelte op het forum komende tijd eens uitspitten om m'n elektra aan te pakken :-)

Succes met je prachtige 142! Prachtige kleur ook :-) en ben verrekte jaloers op je louvres
Antwoord
Dank je Wesley.. van dichtbij valt het wel mee hoor, er zijn idd slechtere.. Als je nou een Hayns-boek of gelijkwaardig scoort, kun je aan de hand van de schema's achterin precies zien waar welke draad voor is, en welke kleur ze origineel hebben. Als er teveelveranderd is, is het beter omzoveel mogelijk terug te gaan naar 'origineel', een oude kabelboom, desnoods van een hele andere auto,levert je een hoop kleurtjes op.. Iedereen met een oude auto erft nu eenmaal de frutsels van voorgaande bewoners..
Antwoord
Het Heyns boek heb ik inderdaad. Die heeft me al vaak geholpen! Maar vind het zelf qua electra wat lastig te begrijpen.. Heb geen technische achtergrond of niets. Ben Grafisch ontwerper (Dus als ik daarin een keer iets voor het forum kan betekenen.. ;-)) Dus moet alles vanaf 0 opbouwen. Leuke uitdaging maar brengt soms ook wel de angst een beetje met zich mee dat ik iets onherstelbaar beschadig.. Hoe dan ook, goede tip over een andere auto. Ga ik doen. Tegen de tijd dat ik ermee bezig ga maak ik een topic aan om alles in vast te leggen. Kunnen er hopelijk meer mensen zonder kennis wat mee!

En nu weer terug naar jouw topic. :-) Sorry voor de interruptie!
Antwoord
daar zijn topics voor..
Antwoord
wel mooie stoelen, als het er 2 zijn anders mooie stoel. Waar komt dat uit?
Groeten van Frans
Antwoord
v700r schreef:wel mooie stoelen, als het er 2 zijn anders mooie stoel. Waar komt dat uit?
het zijn Scheel stoelen, ASS is het andere merk die ze ook maakt(e) . Met een beetje geduld vind je voor weinig nette op MP bij een particulier.

Het liefste had ik de hele oude versies, nog meer steun, hebben vaak ribstof en stonden al in de R-Sport folders..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is geel en het.. Jambon 16 11.504 2 November 2014, 13:42
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)