Topics: 16
Het kan toch haast niet dat je afstand die hij bovenin aflegt kleiner is dan bij de carb?
ff een plaatje:
dezelfde hoekverdraaiing bij a zorg voor een langere
effectieve afstand dan bij b met dezelfde hoek.
Misschien dat je de hoek kan aanpassen die het stange (welke je wilde gaan verlengen) maakt zodat je meer effectieve afstand haalt uit dezelfde hoekverdraaiing.
Topics: 57
frox schreef:Het kan toch haast niet dat je afstand die hij bovenin aflegt kleiner is dan bij de carb?
ff een plaatje:
![[Afbeelding: draai1.jpg]](https://lh3.googleusercontent.com/-k6EmE9MkYaM/VmlZO1Vl3XI/AAAAAAAAC78/A8ePLEyVBv8/s780-Ic42/draai1.jpg)
dezelfde hoekverdraaiing bij a zorg voor een langere effectieve afstand dan bij b met dezelfde hoek.
Misschien dat je de hoek kan aanpassen die het stange (welke je wilde gaan verlengen) maakt zodat je meer effectieve afstand haalt uit dezelfde hoekverdraaiing.
ik zit even op de PC van Luckie.. het kan natuurlijk zo zijn dat ie niet helemaal open hoeft.. maar waarom zit er dan een aanslag op.. anywho, ff inrijden nog, misschien even bij Barracuda langs als ie het leest.. vanmiddag langs Kevin als ie er is.. en nog wat miniaturen ophalen , en vanavond de andere naalden erin..(liggen al 2 dagen bij de buurman enb is niet thuis.. handig..)
Topics: 16
Als je de nou eens de stangetjes korter afstelt.
Als je het zo vergelijken met een uurwerk staat mijne op 1:00 uur neutraal. tegen de klok in: rond 11:00 begint hij de gaskleppen te bedienen en tussen 9:00 en 8:00 is de max.
Topics: 289
10 December 2015, 23:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 December 2015, 23:34 door Jambon.)
frox schreef:Als je de nou eens de stangetjes korter afstelt.
Als je het zo vergelijken met een uurwerk staat mijne op 1:00 uur neutraal. tegen de klok in: rond 11:00 begint hij de gaskleppen te bedienen en tussen 9:00 en 8:00 is de max.
in dat geval trekken de stangetjes aan het pedaal, en is de benodigde 'ruimte' op het mechaniek op de carbs weg.. maar ik snap wat je bedoeld.. meer in het 'uitslag-gebied' gaan zitten.. ik denk dat ik de stang van het pedaal naar het mechanisme wel wat kan verlengen om de gasstangetjes tegemoet te komen, meer verzet mogelijkheid heb ik niet..
Het meest effectief rijden is iig vóór 10 uur dus..?
10 December 2015, 23:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 December 2015, 23:36 door Jambon.)
..vandaag dus wat minder effectief gereden, pas om 10 uur vertrokken.. via Nieuwkuyk (trailer opgehaald..) naar Geffen om BBT te eten bij Luckie.. Aldaar geprobeerd om bij Baracuda te gaan kijken in Oss (in de buurt..), maar helaas, hij heeft de mazzel in het bezit te zijn van een betaalde baan.. Doorgereden naar Middelbeersch, koffie bij Kevin.. en even onder de kap gekeken naar het MS gebeuren..
..weer verder richting Heeze (trailer opgehaald..) ende weer naar huis.. helaas was het wat druk dus de kruipolie gaat er morgen uit, ben benieuwd of ie wat 'stiller' wordt met 20W50.. (+zinktoevoeging..) Sowiezo het gat rond de pook vullen met schuimrubbert, scheelt ook een bak herrie..
..en de nieuwe medicijnen zijn eindelijk gearriveerd..
Topics: 78
Mooi brabantsch rondje gedaan dan Raymond! Dinsdagavond was Kevin nog druk bezig om die motorkap van de p1800 te fixen toen ik hem kwam storen met mijn tikkende kleppenbaksteen (die nu mooi niet meer tikken)!
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Topics: 84
Ik zou geen 20W50 in je nieuwe motor doen, eerder 5W30 (volgens voorschrift Volvo) maak gebruik van al die prachtig nieuwe keerringen en lagervlakken. Dikke olie rondpompen is allemaal extra werk voor je motor.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Ik zou geen 20W50 in je nieuwe motor doen, eerder 5W30 (volgens voorschrift Volvo) maak gebruik van al die prachtig nieuwe keerringen en lagervlakken. Dikke olie rondpompen is allemaal extra werk voor je motor.
die zit er al in Marc, 1e 500km (ongeveer..) zitten er al op..
Stevves schreef:Mooi brabantsch rondje gedaan dan Raymond! Dinsdagavond was Kevin nog druk bezig om die motorkap van de p1800 te fixen toen ik hem kwam storen met mijn tikkende kleppenbaksteen (die nu mooi niet meer tikken)!
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
liet ie me zien idd, ligt er alweer netjes in.. de kunstenaar..
Topics: 84
20W50 is onnodig dik hoedanook. De viscositeit en oliefilmsterkte van synthetische olie is fenomenaal beter dan die van ouwe stroop.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969