Topics: 289
Marc1970 schreef:Volgens minty zijn BBB en BBZ hetzelfde in het stationairdeel, geen wonder dat het stat. pruttelen hetzelfde blijft. Misschien moet je net als Volvo stationair wat rijker en voluit wat armer proberen. heb inmiddels al KD exemplaren besteld, helaas is dat dan weer een vaste naald die eerst moet worden aangepast naar verend.. dure naaldjes geworden dus..
Dus, vanmorgen nog even gesleuteld aan de OD, het elektrisch circuit is nu op orde, hij doet het ook.. en uiteraard, ondanks de test vooraf, is de schakelaar op de bak niet (meer..) werkend.. Daar kun je dus never meer bij zonder demontage.. :mad: Tijdelijk komt er een massaschakelaartje ergens onder handbereik, en dan ens zien of ik iets met een maakcontact op de beugel van de achteruitvergrendeling kan maken of de bevestiging daarvan..
Verder heb ik een 'kerstboomverlichtingeffect' op het dashboard.. Als ie loopt brand amp, heb gewoon 14.2V. geen olidruklampje, geen handremlampje, een toerenteller die die weet wat ie aan het doen is.. ik hoop een ontbrekende massa..
Maar goed, vanmiddag maar eens gaan rijden, loopt op zich goed, overduidelijk moet er nog iets aan de SU's gedaan worden, hoop die zaken woensdag binnen te hebben, dan kan ie vrijdagochtend op de bank (gezellig..) bij Autosport Company.. Van te voren de gewone olie er in, nog wat km's maken want anders staat iet veel te vers op de rollen..
Topics: 84
7 December 2015, 21:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 December 2015, 21:54 door Marc1970.)
Bij Mini Spares hebben ze best veel 'swinging needles' kant en klaar: http://www.minispares.com/search/classic...eedle.aspx
Ken je deze al, de Rover SD1 2.3 dubbele HIF44 moet toch erg veel op jouw 2.2 lijken qua naalden: http://sucarb.co.uk/pair-of-hif44-carbur...wards.html
Deze had NZX8056 naalden, dat is weer een SU onderdeelnummer, geen naaldcode. BFH heet-ie bij bccp.nl
Je kan alvast een aardig budget reserveren voor naalden.
PFFT, die BFH is veel dikker dan de KN en KD, dat wordt niks. Vreemd toch. Of niet, op die minispares hebben ze al andere naalden voor andere luchtfilters. Ga gewoon met een schuurpapiertje aan de slag en maak je eigen naalden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
..lekker hoor..
..à n weer echt sleutelweer vandaag.. óok lekker..!
Stuurbekrachtiging werkt naar behoren inmiddels, ware het niet dat er ook weer een spookstoring vooraf moest gaan.. Aanvankelijk ging het redelijk met rijden gisteren, alhoewel het gaandeweg steeds zwaarder ging, tot het punt dat ik het stuur met 2 handen moest omtrekken om te kunnen sturen, gepaard gaande met gepiep en gekraak.. lager er uit dacht ik eerst.. Vanmorgen de boel maar eens van dichtbij besnuffelt .. Alles er 1 voor 1 af, stuur er op, schuren bleef.. dan maar op het geluid afgaan.. het bleek de ophangsteun te zijn, of beter gezegd, de pin die er ingelast zit, deze raakte net de binnenste as, en dat gaat vreten.. de vijl er maar over dan..
![[Afbeelding: DSC_0104_zpsc2zvmupq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Yellow/DSC_0104_zpsc2zvmupq.jpg)
..ander schoonheidsfoutje, het binnenwerk zit in mijn exemplaar iets te laag, wellicht dat dit nog kan worden nagesteld, iig zit de kunststof behuizing met claxonring nu niet gelijk op het stuurslothuis, dat haalt ie simpelweg niet, dus maar wat opgevuld. Een ring achter het geheel zou netter zijn, of een paar mm van de buis af.. Maar het zit weer, stuurt helemaal niet verkeerd, en het grote voordeel is dat je nu ook wat sneller kunt reageren zonder meer energie, het besturen gaat in z'n geheel ook kwieker, en da's wel zo prettig tussen alle moderne vehikels.. Lijkt onze Panda wel zeg..!
...pauze en van de chaos genieten..
..volgende euvel.. vreemd genoeg kan het standaard bedieningsysteem van de SU's de kleppen niet geheel openen.. da's een plus bij het inrijden, maar lastig als je op zeker moment vol vermogen nodig hebt..
...dat wordt zagen en plakken om een langer hefboompje te verkrijgen..
Kan je niet makkelijker de afstand tussen de twee kogelscharnieren vergroten? Je hebt daar wel een hoop moer over, waar de carburateurvoet mee vastzit.
8 December 2015, 21:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 December 2015, 21:16 door Jambon.)
Marc1970 schreef:Kan je niet makkelijker de afstand tussen de twee kogelscharnieren vergroten? Je hebt daar wel een hoop moer over, waar de carburateurvoet mee vastzit. ja heb ik al geprobeerd, ruim een cm extra nu, echter de pedaalslag met het mechanik binnen komt ook niet verder, dan kun je verlengen wat je wilt..
8 December 2015, 21:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 December 2015, 21:45 door Marc1970.)
Ziet er toch niet heel gek uit. Ik heb ook zo'n dubbel ding gebakken even geleden, met twee aan elkaar gelast horizontale stangen, beide van enkele carb motoren en dat werkt. De 'hevel', dat ding met het rode streepje erdoor, is bij mijn bediening 5 cm van kogel tot kogel.
Wat mijn draaipunt niet heeft, is zo'n omgebogen eindje als stop, eindigt gewoon recht. Misschien moet je daar eens wat afhalen, als de hevel bij gas los meer naar 'achter' hangt, heeft-ie effectief meer hevel over als je het gas indrukt.
De mijne zijn Strombergs, maar die hebben dezelfde constructie op de gasklepas, zo'n vorkje waardoor de bediening bij 'gas los' echt los is van de gasklep.
Marc1970 schreef:Ziet er toch niet heel gek uit. Ik heb ook zo'n dubbel ding gebakken even geleden, met twee aan elkaar gelast horizontale stangen, beide van enkele carb motoren en dat werkt. De 'hevel', dat ding met het rode streepje erdoor, is bij mijn bediening 5 cm van kogel tot kogel.
Wat mijn draaipunt niet heeft, is zo'n omgebogen eindje als stop, eindigt gewoon recht. Misschien moet je daar eens wat afhalen, als de hevel bij gas los meer naar 'achter' hangt, heeft-ie effectief meer hevel over als je het gas indrukt.
De mijne zijn Strombergs, maar die hebben dezelfde constructie op de gasklepas, zo'n vorkje waardoor de bediening bij 'gas los' echt los is van de gasklep. die 5 cm komt deze niet aan, wat ik na het plaatje gedaan heb is ook tot maximaal hevel effect gekomen. niet voldoende.. waar het rode streepje doorheen gaat ga ik verlengen, schuifstukje zodat ik kritisch kan afstellen. Ik heb ooit op een Webert een set gehad bestaande uit losse onderdelen om zelf het stangenstelsel op te bouwen, kun je alle kanten mee op..
Topics: 16
Ik weet niet of je al begonnen ben met zagen en slijpen. Kan je niet het zoeken bij het scharnierpunt bij het schutbord? Dat je daar iets kan afstellen?
frox schreef:Ik weet niet of je al begonnen ben met zagen en slijpen. Kan je niet het zoeken bij het scharnierpunt bij het schutbord? Dat je daar iets kan afstellen? nee is allemaal vast Felix, en eigenlijk moet ik ook een ander steuntje hebben op het spruitstuk, eea maakt nu een wat vreemde hoek.. anders maak ik zelf iets op maat in RVS..
|