Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De frikandel (de witte 242)
He Nick,

Heb je zelf de flens van de M90 bak verwisseld of was deze al zo (met 4 gaten dus).
Antwoord
Dopski schreef:En hoe gaan de vorderingen?

Er is nog een voorbeeldje in zweden te koop:
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo_...502773.htm

Vorderingen volgen de laatste weken gestaag. Ik ga deze week weer wat prullen. Het enige wat ik gedaan heb is het pas maken van de intercooler.
Daarnaast ben ik erachter gekomen dat een kennis een kleine straal cabine heeft dus ik ga vast beginnen met het stralen van een heel aantal onderdelen (ophanging). Ook heb ik al gekeken naar het bestellen van coilovers.

Estoque schreef:25000 euro voor een auto met ducktape, dat is jammer..

voor de rest wel een hele mooie auto (zou zelf alleen dat nieuwe type logo eruit slopen)

25.000! dat is heel veel geld, ik hoop dat de mijne ook zo mooi wordt.

Hansepans schreef:He Nick,

Heb je zelf de flens van de M90 bak verwisseld of was deze al zo (met 4 gaten dus).

Nee deze zat er al onder dus ik neem aan dat dit standaard is?
Antwoord
Ik heb mijn M90 van onder een 940 vandaan, die flens heeft 3 gaten en wordt met de as verbonden dmv een Hardy-schijf. Die van jou is denk ik iets makkelijker wanneer je een adapter bus wilt maken naar je cardan as toe. Ik maak waarschijnlijk een hybride cardan as van de 940 en 240 delen.
Antwoord
Whiteblock m90 heeft altijd 4 gaten op de flens. Redblock heeft altijd 3 en werkt met een hardyschijf
Antwoord
Zo na zondag de Fontys classic rally gereden te hebben met een vriend van me deze week maar weer eens begonnen.

245 turbo special dakar editie.

[Afbeelding: 360.jpg]

Ik ben begonnen met het verwijderen van het onderstel, onderdelen ga ik morgen stralen.

Deze rakker wilde in eerste instantie niet los komen. Misschien dat iemand hier nog een goeie heeft liggen? anders ben ik genoodzaakt deze te fatsoeneren om te hergebruiken.

Nu heb ik een verlagings-set rondom (veren + schokbrekers) over die ik toch niet meer ga gebruiken. 75euri voor de eerste bieder

Nu verder met de rest. Het volgende rubber was aan het einde van zijn levensduur. Ik weet nog niet of ik alles in PU uitvoer? Auto moet geen stuiterbal worden.

Schotels alvast gedemonteerd voor het plaatsen van de schroefdraad-bussen voor de schroefveren.

Zoals de onderdelen er nu bij liggen. Geen spannende dingen kunnen ontdekken.

Ook de onderkant nog wat beter geïnspecteerd. Geen puntjes kunnen vinden. Bodem is helemaal hard en alles zit vol met bitak. Het enige wat rot is aan de onderkant zijn de achterste wielranden.

Ik moet de handrem kabel nog verwijderen. Ik ga deze ook niet meer gebruiken. Handrem zal hydraulisch worden. Door de hydraulisch handrem vergrendelend te maken is dit goed voor de apk.

Morgen maar eens alles stralen.
Antwoord
Mooi werk weer.
Zie pb
Verlagingssetje wil ik wel hebben.
Zou alle draaiende delen in pu doen. De rubbers die schokken op vangen origineel houden. En sommigen houden voor een goede grip ook de grote bussen in de draadarm rubber.
Antwoord
welke veren ga je rijden? lengte en stijfheid?
245L VAN
Antwoord
Dopski schreef:Mooi werk weer.
Zie pb
Verlagingssetje wil ik wel hebben.
Zou alle draaiende delen in pu doen. De rubbers die schokken op vangen origineel houden. En sommigen houden voor een goede grip ook de grote bussen in de draadarm rubber.

Ik zal morgen even wat extra foto's en info toesturen.

Sebastiaan! schreef:welke veren ga je rijden? lengte en stijfheid?

weet ik nog niet, moet ik nog induiken. suggesties?
Antwoord
Bladveren.
Antwoord
Coilovers..

Even wachten totdat Kaplhenke de GAZ coiloverset gaat verkopen, aangezien de dollar / euro koers wat gunstiger ligt dan de pond/euro..
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.976 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Drk - Den Witte 2.0 Drk 222 109.248 17 January 2015, 20:50
Laatste bericht: henqui
  Witte 240 DeBruin 3 3.094 17 November 2014, 19:18
Laatste bericht: DeBruin
  Hajo met zijn witte 240. TheDrivingDutchman 86 56.607 28 February 2014, 20:33
Laatste bericht: TheDrivingDutchman
  Een witte reus als oude bekende. Henkv 10 8.102 19 February 2014, 02:30
Laatste bericht: Henkv
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.836 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Mijn blauwe en witte 245 dens245polar 0 1.881 25 June 2012, 21:09
Laatste bericht: dens245polar
  De witte baksteen :) Wottel 74 46.482 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon
  Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen Jeroen V 183 88.321 10 June 2012, 16:34
Laatste bericht: Jeroen V
  Witte 244 antraciet 51 29.784 10 May 2012, 11:45
Laatste bericht: boeijke

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)