Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is geel en het.. V1.2
Dopski schreef:Kan de beste overkomen die 180 graden...
Kopjes van de bougies goed vast Wink?

Ja daar denkt hij wel aan. Heeft hij me pas zelf geadviseerd na te kijken.
Antwoord
..oh well.. dat wordt een herhaling van stappen.. er loopt koelwater uit het koppelinghuis.. I vond dat er al zoveel koelwater inging .. bovendien heb ik maar 4 ltr olie gebruikt terwijl de pijlstok ruim boven max staat.. gelukkig istie nog niet aangeslagen, dus geen koffiemelk.. verder met andere zaken dan maar, even wachten op advies van de leverancier..

[Afbeelding: Afb0567_zpsujf3eblv.jpg]

[Afbeelding: Afb0569_zpsgrkg0ggq.jpg]

[Afbeelding: Afb0570_zpsdtgrqfag.jpg]

[Afbeelding: Afb0574_zpsdbqpztbv.jpg]

[Afbeelding: Afb0575_zps2nvhpvul.jpg]

[Afbeelding: Afb0576_zpshq9hbmir.jpg]

[Afbeelding: Afb0577_zpsdwbkcbpu.jpg]

[Afbeelding: Afb0578_zpsab5pmcxm.jpg]

[Afbeelding: Afb0579_zpswwvnyeut.jpg]

[Afbeelding: Afb0581_zps3pu3ak8c.jpg]

[Afbeelding: Afb0582_zps1otlitc2.jpg]

[Afbeelding: Afb0583_zpsyiwevins.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Oei. Die MLS pakkingen zijn wel apart met aandraaien, je moet dit maar eens lezen: http://www.pbase.com/image/82510751

Kijk, nu ziet ik het, je hebt dubbele choke bediening. Netjes.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Oei. Die MLS pakkingen zijn wel apart met aandraaien, je moet dit maar eens lezen: http://www.pbase.com/image/82510751

Kijk, nu ziet ik het, je hebt dubbele choke bediening. Netjes.
thanks.. ben benieuwd wat de leverancier zegt.. Hij is in 3 stappen aangedraaid, dus rekening is er zeker mee gehouden.. en droog, net als het verhaaltje aangeeft.. (potverdorie.. :madSmile

Maar goed, radiateur is leegehaald, morgen hetzelfde slangetje in het carter hangen, met een beetje mazzel komt er een hoop uit, en dan moet het er maar mee (als ie lopen wil..) Trouwens, mogelijk komt ie ook compressie te kort, dat start ook niet lekker ntl..!!
Antwoord
Je hebt geluk dat koelvloeistof lichter is dan olie, als je de carterplug eruit draait komt de vloeistof eerst. Er zal wel wat blijven zitten in de hoekjes en gaatjes, de glycolcomponent zal niet verdampen, een paar cc glycol in 3 liter olie kan niet zoveel kwaad, misschien ben je eerder klaar met inrijden.

Er ligt nu waarschijnlijk ook koelvloeistof in de cilinders, niet te lang laten liggen daar.
Antwoord
Ai, dat is een tegenvaller. Maar de motor heeft nog niet gelopen en toch koelvloeistof in de olie?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Misschien moet je toch de kvs er helemaal uithalen, tot de laatste druppel, ik lees overal dat glycol verandert in nare zuren. Zo'n MLS pakking is vast nog wel een keer bruikbaar, hij is niet eens warm geweest.
Antwoord
Marc1970 schreef:Misschien moet je toch de kvs er helemaal uithalen, tot de laatste druppel, ik lees overal dat glycol verandert in nare zuren. Zo'n MLS pakking is vast nog wel een keer bruikbaar, hij is niet eens warm geweest.
precies, ben al aan het aftappen geweest, en mogelijk moet/kan de kop nog een keer worden nagetrokken.. morgen eerst even proberen om het carter leeg te zuigen tot het verkleurd, dan gaat de stop er uit, al ik eea in een doorzichtig iets opvang kan ik het grensgeval er wel afscheppen.. beetje jammer om 60 euri inloop olie zomaar af te voeren.. 500km lijkt lijkt me geen drama als het er vervolgens toch uitgaat.. Ik merk overigens niets bij compressieslagen als ie rondgaat, ook met de hand gaat het (iets te..) makkelijk..
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Ai, dat is een tegenvaller. Maar de motor heeft nog niet gelopen en toch koelvloeistof in de olie?

Sent from my iPhone using Tapatalk
doorgelekt, pakking heeft niet voldoende afgesloten.. je leert al doende en zo.. gaan we wel winnen hoor ..
Antwoord
Niet toevallig een nieuwe andere, bijzondere, oliekoelende, radiator oid. Stiekem een randapparaat wat doet alsof je koppakking lek is?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is geel en het.. Jambon 16 11.510 2 November 2014, 13:42
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)