Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik zie niks geks aan dat druklager. Die buis moet je goed invetten, misschien moet alles z'n plekje nog vinden.
Leuk dat er OIL ATF op het deksel staat, ik kende alleen de ATF stempel op de zijkant.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:Ik zie niks geks aan dat druklager. Die buis moet je goed invetten, misschien moet alles z'n plekje nog vinden.
Leuk dat er OIL ATF op het deksel staat, ik kende alleen de ATF stempel op de zijkant.
heb net een klein beetje de slijpschijf er tegen gehouden, nu kan ie vrij bewegen, net als zonder geklemd te zijn.. klemt nog steeds, maar nu is het gat minder ovaal.. Het is een 'luxe' F&S exemplaar met beugeltjes..
Ook nog even het deksel eraf gehad vanmiddag, harstikke schoon en op peil.. was een bak van 75 euri, inclusief as.. hopen dat er niks jankt/zingt/piept/giert..
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ah nu snep ik het probleem. Het druklager zit zo klem op de vork dat de binnenkant vervormt. Dat lijkt niet de bedoeling, er zijn 2 soort ontkoppelvorken bij Skandix, de 1212189 die jij hebt en de 1220762. Maar goed als je die pennen inkort, heb je waarschijnlijk de universele vork. Voor spaghetti en aardappelpuree zeg maar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:Ah nu snep ik het probleem. Het druklager zit zo klem op de vork dat de binnenkant vervormt. Dat lijkt niet de bedoeling, er zijn 2 soort ontkoppelvorken bij Skandix, de 1212189 die jij hebt en de 1220762. Maar goed als je die pennen inkort, heb je waarschijnlijk de universele vork. Voor spaghetti en aardappelpuree zeg maar.
..die's ook lekker..! Wat is het verschil tussen beide bestek..?
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
8 November 2015, 21:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 November 2015, 22:15 door Marc1970.)
Geen idee, de ene lijkt me een oudere versie. En misschien dat er net een smaller druklager bijhoort.
Beetje rondneuzen in webwinkels. Bij 1212189 hoort druklager 672122 en 3549881, dat is de vork met kabel en rubber klem aan het eind. Bij vork 1220762 hoort lager 3549391 en de kabel zit met een metalen klos aan de vork.
Dit is wat, deze verkoopt beide vorken en beide druklagers en in 1984-85 veranderen ze tegelijkertijd:
http://www.swedishautoparts.com/240/Volv...parts.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
8 November 2015, 23:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 November 2015, 23:10 door Jambon.)
Weer zo'n handige referentie-site.. Ik dacht even dat er mogelijk een verschil in 'hoogte' zou zijn tussen beide.. Eerder heb ik simpelweg alle toebehoren in het omgelaste koppelinghuis gezet, en nu de schoonste vork gepakt zonder verder te kijken.. Morgen de boel maar ens aan elkaar zetten, hoop dat ik blok en al in de auto kan tuimelen zonder klem te komen.. Lange toeter zo'n M46, en dan ook nog over de vooras.. Heb het al vaker geroepen, ik ben er van overtuigd dat een motorruimte krimpt zodra hij leeg is..!
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
..lekker in het zonnetje gezeten vandaag..
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Laatste foto. Winterband en velg?
Op de eerste foto zie ik nog een zilverkleurige velg.
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Lukie5704 schreef:Laatste foto. Winterband en velg?
Op de eerste foto zie ik nog een zilverkleurige velg.
Ja als ik ze toch eraf moet halen kan ik net zo goed omschakelen naar winterkost..
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Mooi werk raymond.
Heerlijke poeli trekker.