Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
welke kop is nou welke?
Zit er verschil in de grootte van de kleppen?
Marc1970 schreef:Vergelijk hoe netjes de pakking bij de inlaat past, bij de uitlaat wist Volvo ook al dat er niks te winnen was door de poort net zo groot te maken als de pakking, anders hadden ze dat allang gedaan. Binnenin boven de klepzitting, daar valt nog wat weg te grazen.
Mooie balanceer sessie. Heb je het vliegwiel wel gemerkt zodat dat boorputje op de goede plek blijft?
Ik snap van dat poorten/flowen niks meer. Ik lees zoveel verschillende verhalen. :confused:
Berichten: 569
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
De zwarte is een injectiekop, dit kan alleen B20 zijn, de rode kop lijkt op een B18 kop
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
20 October 2015, 23:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 October 2015, 23:55 door Jambon.)
Marc1970 schreef:Vergelijk hoe netjes de pakking bij de inlaat past, bij de uitlaat wist Volvo ook al dat er niks te winnen was door de poort net zo groot te maken als de pakking, anders hadden ze dat allang gedaan. Binnenin boven de klepzitting, daar valt nog wat weg te grazen.
Mooie balanceer sessie. Heb je het vliegwiel wel gemerkt zodat dat boorputje op de goede plek blijft?
ja alles is gemarkeerd, nu maar hopen dat de drukgroep lang meegaat.. idd, de inlaat komt mooi overeen, wat ik zal doen is zien wat de spruitstuk-openingen zijn, als die groter zijn zou het wellicht nog nut kunnen hebben..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
frox schreef:welke kop is nou welke?
Zit er verschil in de grootte van de kleppen?
Ik snap van dat poorten/flowen niks meer. Ik lees zoveel verschillende verhalen. :confused:
het rode apparaat is de oude, zei het gereviseerd, z'n blanke broertje is een injectiekop met grotere kleppen en inlaatpoorten, die kwam ik opeens tegen, dan wordt het die uiteraard. Maar het komt me over alsof daar nóg grotere kleppen inzitten.. kan me vergissen.. Heb trouwens een doosje liggen waar nóóg grotere inlaatkleppen zitten, maar dan blijft er volgens mij te weinig vlees voor het goede over, zijn ook geen Volvo kleppen..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Volvo Eindhoven schreef:De zwarte is een injectiekop, dit kan alleen B20 zijn, de rode kop lijkt op een B18 kop
nee hoor, is beide 20..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
vanmorgen rustig aan met opbouwen begonnen.. alles bij de hand, wel zo handig.. 3 koffiebreaks op een ochtend, dan gaat het tempo er wel uit..
...dinsdag verder..
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Mooi, en een mooie werkruimte ook.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
23 October 2015, 19:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 October 2015, 01:11 door Jambon.)
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
nu de injectorgaten nog afdichten..
Berichten: 314
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2011
Vergeet niet de zuigerveren 120 graden t.o.v. elkaar te verdraaien!!!