Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De frikandel (de witte 242)
Arn02 schreef:Belangrijker is om te weten hoeveel volume die wegpompt. Dat moet ongeveer gelijk aan de 240 hrc zijn.

Yep ik snap, Toch maar eens verder onderzoeken.

Ondertussen heeft een vriend van me de bout die door de sandwich plate (B230FK) gaat afgedraaid en heft hij de sandwich plate uitgeruimd.

[Afbeelding: Foto-6DFYSJZJ-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-4KNCQX3Z-D.jpg]

En natuurlijk het eind resultaat.

[Afbeelding: Foto-QPML3YKS-D.jpg]
Antwoord
Zo afgelopen week geprobeerd olie te draaien. Maandag startmotor gemonteerd en aangesloten. Startmotor draaide rond maar de krukas niet. Bleek het tandwiel van de startmotor tegen het vliegwiel te komen inplaats van het ingrijpen in de startkrans van het vliegwiel. Opzoek gegaan naar een tweedehandse 960 startmotor en gevonden. Deze leek op het oog bijna hetzelfde, scheelde maar 5 a 6 mm kwa liggen tov de s80 startmotor. Deze gemonteerd en draaien maar. Het duurde even voordat er olie kwam, circuit is helemaal leeg vandaar. Voor de zekerheid eerst filter los gehaald om te zien of er ook daadwerkelijk olie kwam.

Zie hier het resultaat.

[Afbeelding: Foto-OYBPEVY6-D.jpg]

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/s9l_TYP6Eck" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Binnenkort maar eens met de turbo beginnen (Dennis)!
Antwoord
Mooi werk !
Maar waarom geen warmtewisselaar toegepast?
Olie is dan sneller op temperatuur en blijft +/- 85 graden (uiteraard afhankelijk van je koelwaterthermostaat)

http://oi61.tinypic.com/15oy0k5.jpg

http://media.skandix.de/pimg/1021938.jpg
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
He schat, als gij die uuroo's komt brengen, kredde schon spul mee!

Edwin: oliekoeler is gewoon meer bullet-proof.
Antwoord
edwin schreef:Mooi werk !
Maar waarom geen warmtewisselaar toegepast?
Olie is dan sneller op temperatuur en blijft +/- 85 graden (uiteraard afhankelijk van je koelwaterthermostaat)

http://oi61.tinypic.com/15oy0k5.jpg

http://media.skandix.de/pimg/1021938.jpg

Zoals Dennis al aangeeft.

DennisvdB schreef:He schat, als gij die uuroo's komt brengen, kredde schon spul mee!

Edwin: oliekoeler is gewoon meer bullet-proof.

ja zekerssssss.
Antwoord
Hy35?
Antwoord
pieterveenstra schreef:Hy35?

Ik dacht een HX35, toch Dennis?

Nu de motor olie rond pompt en ik nog aan het bekijken ben hoe ik de turbo ga monteren (spruitstuk etc), ben ik alvast verder gegaan met de remmetjes, het oog wil ook wat zeg maar Smile.

Ik ga dus de mitsubishi evo klauwen gebruiken, even wat opgezocht wat voor schijven ervoor gebruikt worden = 320 mm x 32 mm dik.
Door nu gebruik te maken van de R schijven van een volvo V70 = 330 mm x 32 mm zou dit kunnen passen.

De velg heeft echter een binnendiameter van 390. (390 - 330 = 60 op diameter = 30 op radius). Er blijft dus niet veel ruimte over voor de klauw.
Zoals duidelijk zichtbaar wordt op de foto is er niet veel space meer over zeg maar.

[Afbeelding: Foto-KNVEOZXM-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-NEHTT6LY-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-3LBKBB4G-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-EGSCGZEH-D.jpg]

Er zijn ook 320 schijven beschikbaar, deze zijn alleen iets duurder als de standaard Volvo schijven. Ik ga dus eerst een schijf bestellen om te passen.
Als het past ga ik ook meteen beugels laten maken om de klauwen te monteren.

Daarnaast ben ik ook al bezig met het bestellen van spacers zodat ik de velgen kan monteren. ik moet alleen nog de boring (naaf) maat opmeten.
Antwoord
Ik ben voor grotere remklauwen. dan passen die velgen niet meer en kun je ze aan mij verkopen! Tongue


Geintje natuurlijk!, je bent serieus leuk bezig met het project!.


Wat is eigenlijk het verschil tussen een HX35 en een HY35 Holset??
dit met toezicht op mijn eigen turbo-toekomst....
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
nick740 schreef:De velg heeft echter een binnendiameter van 390. (390 - 330 = 60 op diameter = 30 op radius). Er blijft dus niet veel ruimte over voor de klauw.
Zoals duidelijk zichtbaar wordt op de foto is er niet veel space meer over zeg maar.

[Afbeelding: Foto-KNVEOZXM-D.jpg]

En dan moet je ook nog ruimte overhouden om daar een plakloodje te laten zetten!! Alles op de binnenste rand (grotere diameter) is niet mogelijk denk ik....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
D'r zijn ook 302x32 schijven, van een s60r geloof ik.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.978 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Drk - Den Witte 2.0 Drk 222 109.376 17 January 2015, 20:50
Laatste bericht: henqui
  Witte 240 DeBruin 3 3.094 17 November 2014, 19:18
Laatste bericht: DeBruin
  Hajo met zijn witte 240. TheDrivingDutchman 86 56.615 28 February 2014, 20:33
Laatste bericht: TheDrivingDutchman
  Een witte reus als oude bekende. Henkv 10 8.117 19 February 2014, 02:30
Laatste bericht: Henkv
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.840 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Mijn blauwe en witte 245 dens245polar 0 1.882 25 June 2012, 21:09
Laatste bericht: dens245polar
  De witte baksteen :) Wottel 74 46.505 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon
  Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen Jeroen V 183 88.421 10 June 2012, 16:34
Laatste bericht: Jeroen V
  Witte 244 antraciet 51 29.829 10 May 2012, 11:45
Laatste bericht: boeijke

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)