9 September 2015, 11:13 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 September 2015, 21:57 door DeBroeze.)
Volgens mij is mijn deurdranger gammel/beurs/half/defect. Zie foto.
[ATTACH=CONFIG]4903[/ATTACH]
Het asje waar de groene pijl naar toe wijst heeft geen aanslag meer tegen de vertanding.
Betekend dit dat de deurdranger als geheel moet worden vervangen? Ik zag op estateservices dat deze nieuwe vrij prijzig zijn.
Iemand ideeen of dit ook anders kan worden aangepakt?
Maar je hoeft geen nieuwe te kopen. Ik neem aan dat het scharnier aan de bestuurderskant intensiever is gebruikt. En deze doet het nog goed waarschijnlijk waardoor ik het uitsluit dat de passagierskant nodig is.
Indien deze vervangen dient te worden zijn deze zeker in bangerland wel ergens van een sloper af te halen. In dat geval zou ik sowieso die van de achterdeur onder pakken. Die hebben in de regel het minste geleden.
RAL hoeveel? Maar eh, het ziet er niet zo gek uit volgens mij, zo ziet het er altijd uit als de deur helemaal openstaat. Het maakt ook niet zoveel uit of die veer de wieltjes raakt, het criterium is "blijft de deur open staan als het waait".
Marc1970 schreef:RAL hoeveel? Maar eh, het ziet er niet zo gek uit volgens mij, zo ziet het er altijd uit als de deur helemaal openstaat. Het maakt ook niet zoveel uit of die veer de wieltjes raakt, het criterium is "blijft de deur open staan als het waait".
Ja, okee, ral is (hier) een uitdrukking voor iets wat niet meer goed werkt, beurs, gammel, you name it ...
De deur zou dicht kunnen waaien als t waait. Hij staat bij t openen in ieder geval niet in standen. Daarmee vliegt hij wel ns door als iemand de deur bij t openen niet tegenhoud. Is jammer.
Wat zijn adresjes voor bangerland in t oosten? Ik ken Elferink in Enter, maar weet niet of je die onder bangerland verstaat.
En tja, tis niet erg qua functionaliteit, maar hou de 245 graag netjes en compleet :-)
kan ik ook ns proberen. neem aan dat de deur ff af moet (incl. bekleding) om m goed te kunnen demonteren? Anders probeer ik een nieuwe vd sloop, liefst een in zelfde kleur (metallic grijs).
10 September 2015, 20:38 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 September 2015, 21:48 door DeBroeze.)
asterix schreef:Alleen bekleding van je a stijl weghalen, daar zitten 3 boutjes achter. Bovenste scharnier laten zitten en even iemand deur laten tillen kun je hem wel wisselen zonder deur te demonteren...
dank je Asterix!
Edit; via pb inmiddels geholpen