Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Apk afgekeurd!
Vanmorgen is mijn volvo 244 afgekeurd omdat de verlagingsveren bij volldige uitslag los liggen.
Er zitten nog de originele schokbrekers onder die zowieso keertje vervangen moeten worden, is dit probleem te tackelen met bijv Bilstein B6?
Die zouden geschikt zijn tot 40 mm verlaging.

marco
Volvo 244 GLE USA met 2.3i ombouw.
Antwoord
Volgens mij is de makkelijkste oplossing om hem bij een andere garage te laten keuren. Volgens mij hebben alle verlaagde 240's dit probleem omdat bijna niemand zijn schokdempers vervangt en worden die fluitend goedgekeurd (hoewel het officieel niet mag natuurlijk). Tijdens het rijden zo ver uitveren dat de veer loskomt kan volgens mij alleen bij het schansspringen.

Of een Bilstein B6 in uitgeveerde toestand kort genoeg is weet ik niet.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Arjan. schreef:Volgens mij is de makkelijkste oplossing om hem bij een andere garage te laten keuren. Volgens mij hebben alle verlaagde 240's dit probleem omdat bijna niemand zijn schokdempers vervangt en worden die fluitend goedgekeurd (hoewel het officieel niet mag natuurlijk). Tijdens het rijden zo ver uitveren dat de veer loskomt kan volgens mij alleen bij het schansspringen.

Of een Bilstein B6 in uitgeveerde toestand kort genoeg is weet ik niet.

heb geen zin in gebeun, rijden beide met de auto en moet gewoon goed zijn.
schokbrekers waren nog niet vervangen dus dan maar gelijk goed doen.
volgens de beschrijving kan de bilstein b6 sportset tot 50mm verlaging opvangen dus ga maar voor die optie denk.

marco
Antwoord
Is geen gebeun, ook niet minder goed ofzo. Anders had VOMD het er ook niet zo onder gezet. Maar het is je eigen keuze natuurlijk.

Volgens mij werkt die 50 mm de andere kant op, zegt volgens mij meer over hoe ver hij ingeduwd kan worden om goed te werken, niet hoe ver hij uitgetrokken kan worden zonder dat de veer loskomt. Maar heb ze niet liggen dus kan ze niet opmeten.
Antwoord
Een paar riemen of iets dergelijks tussen je draagarm en de carrosserie plaatsen die het uitveren beperkt.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Wat een gepruts.
Voor moeten ze sowieso niet los kunnen vind ik (maar dat zal ook niet mag ik hopen). Achter zitten ze onder in de veerschotel, boven kan hij niet veel kanten op als hij in de diepe schotel zit. Of de veren zijn te kort of de Schokdemper te versleten.
Achter zou je cheap kunnen oplossen met een ophoogklos.
Antwoord
Ik ging er trouwens vanuit dat dit over de achterkant ging. Daar zit de veer boven nergens aan vast namelijk, alleen om de schotel heen.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
Antwoord
Paar kleine gaatjes 3-4mm in je veerschotels boren en de veren vastzetten met ijzerdraad/koperdraad/tiewraps of wat anders.
Antwoord
Gaat om de voorzijde en de verlagingsveren zijn niet door vomd geplaatst toen, die hadden daar wel op gelet!
Gaat nu as maandag naar vomd en gaan nieuwe Bilstein B6 onder, hopelijk vangen die het verschil wel op.
Zoniet dan moeten er maar weer originele veren onder maar liever niet, ligt nu zo mooi!
Gaan het meemaken.

Marco
Antwoord
Ah, twee verkeerde aannames van mij, excuses. Komt ws omdat VOMD zo veel aan je auto wel gedaan heeft en dit een bekend probleem is bij de achterveren.

Hoe de voorveerpoot precies in elkaar zit en of de schokdemper dit kan oplossen weet ik niet dus daar kan ik je niet bij helpen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)