Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startslot gedoe?
#11
Helaas is mijn tijd met 2 banen wat krap. En ja nu even jammer. Maar is niet anders.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#12
Als je draad en kabelschoentjes hebt liggen is het in principe niet zoveel werk. Zijn bij een B23A maar een stuk of 10 draadjes en je kunt de kabelboom demonteren en monteren zonder verder iets te hoeven loshalen.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#13
Ja, zit net te kijken naar de draden die ik dan nodig heb.
Ik heb een complete b23a kabelboom liggen, alleen kwam ik er achter dat het motor gedeelte mist. [Afbeelding: 6d11404473eed88af83163bdf55df95c.jpg]

Dat is wat jammer.

Maar, prijzen vallen best mee.

http://www.rdae.nl/nl/draad-10-mm2-zwart...quantity=1

2,40 euro per 5 meter. 6 draden in de stekker meen ik.

Stekkertjes heb ik wel.

Dan zou ik rond de 20 euro klaar zijn.


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#14
Waarschijnlijk was die andere er net zo slecht aan toe, maar wel altijd handig om een voorbeeldje te hebben. Vergeet ook niet om hoesjes te bestellen als bescherming voor de boom.

Denk wel even na over wat je wilt met de stekker op het schutbord, die zal Rick Donkers niet hebben. Elbert Bos ws wel maar ik weet niet of hij ze los verkoopt. Alternatief is de stekker en eerste paar cm draad te hergebruiken.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#15
Ik heb trouwens toen ik met de mijne bezig was dit overzichtje met draadkleuren enzo gemaakt. Misschien heb je er iets aan als voorbeeld:

[Afbeelding: Grotefoto-LUC6FWD8.jpg]

[Afbeelding: Grotefoto-EHTFJJOY-1.jpg]

[Afbeelding: Grotefoto-F6IEKDON-1.jpg]

[Afbeelding: Grotefoto-BH8AI3NJ-1.jpg]

[Afbeelding: Grotefoto-JC8BDCRB-1.jpg]

[Afbeelding: Grotefoto-OIGXCZZK.jpg]

[Afbeelding: Grotefoto-TPQXF3J4.jpg]

[Afbeelding: Grotefoto-BHSQTZBF.jpg]
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#16
Arjan, ik zie nog steeds niet hoe het bij de dynamo zit. Er moet een dun rood draadje naar toe samen met die dikke rode. Maar waar sluit je het dunne rode draadje op aan?
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#17
[Afbeelding: a839a55b0405fc2ac0be873a6a16269c.jpg]
Aansluiting D, zit die op contact/draad 8 dan dus?
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#18
Aansluiting 7 zou een blauwe draad zijn voor de warme start klep? Maar 6 en 7 zijn niet bedraad bij mijn auto.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#19
Die zit toch op 4 dacht ik?

En dat draadje van dynamo gaat naar het controle lampje.

Had dit topic later niet meer gelezen. Maar op mijn oude b200k zit een zgan kabelboom van Elbert bos. Motorblok gaat waarschijnlijk in onderdelen weg.
Maar ja je hebt alles al in huis om een nieuwe te maken...
Antwoord
#20
4 zit op de carb. K draadboom is dacht is net iets anders dan een A boom.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)