Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startslot gedoe?
#1
Mensen,

Vandaag bleef de startmotor draaien na het starten. Sleutel er uit trekken hielp niks. Motor en startmotor bleven door draaien.

Paar dingen geprobeerd, leek even goed te gaan en toen toch maar op huis aan gegaan. Op 10 km van huis na 30 km viel alles uit.

Accu leeg, en een mega brandlucht.

Startmotor was toch niet uit gegaan dus.

Stil gevallen even accu pool los en heb het idee dat de brandlucht van de startmotor komt?

Accu is zo goed als leeg, maar als ik start blijft de startmotor draaien, ook al haal ik de sleutel er uit.

Suggesties?

Kan een start relais blijven hangen? En zo ja, kan dat dan ook er voor zorgen dat de motor niet uit wil om dat het circuit spanning blijft krijgen via de startmotor?

Of toch contact slot?

Morgen op de scooter met een volle accu , start motor en contact slot naar de auto toe.

Iemand suggesties?


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#2
Draadjes op schutbord blank waardoor de draad van de startmotor kortgesloten werd met een ander?
Antwoord
#3
Kan hoor, olie lampje blijft ook aan.
Alleen wel apart dat de startmotor pas gaat draaien en blijft draaien nadat je de sleutel gedraaid hebt.
Maar zou kunnen ja.


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#4
Ik zou in ieder geval nu de dunne stuurdraad van de startmotor halen en hier een losse draad aandoen en dan op de accu starten. Zo weet je zeker dat je niet nog een starter oprookt...
Antwoord
#5
Zo eerst even er naar toe en de start schakelaar vervangen. De optie van handmatig starten kan ook. Maar ik ga sowieso deze start motor ook maar even wisselen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#6
[Afbeelding: 449d1883441f07181f7e0fa87631768c.jpg]
Tja isolatie weg dus
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#7
Tja, bekend plaatje (Je was gewaarschuwd). Die kabelbomen uit de eerste helft van de jaren 80 staan niet zo heel erg goed bekend. Dat vervangen van die kabelboom was er nog niet van gekomen zo te zien.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#8
Inderdaad Arjan , deze Arjan (mijn voor naam ook) was daar nog niet aan toegekomen. Grappig zie dat mijn teller toen op 420xxx stond, nu op 413xxx.
Ik rij best veel, iets onderhoud is dan wel nodig dus Smile


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#9
A_A schreef:Grappig zie dat mijn teller toen op 420xxx stond, nu op 413xxx.

Vooral achteruit gereden de afgelopen tijd dus?

Die kabelboom was bij mij wel iets wat meteen bovenaan het lijstje kwam toen ik eenmaal gezien had hoe hij er aan toe was. Zeker na de foto's van Dirk die vlak daarvoor langsgekomen waren.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#10
Ehh 431xxx Smile
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)