Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De frikandel (de witte 242)
Rechtop is wel mooier. En €200 voor motorsteunen, terwijl je ze zelf kan maken...
Antwoord
persoonlijk vind ik schuin mooier maar ze zijn inderdaad wel duur ja.
maar ik dacht dat ik het beter nu kon zeggen als wanneer je ze al klaar hebt!
Antwoord
Dopski schreef:Rechtop is wel mooier. En €200 voor motorsteunen, terwijl je ze zelf kan maken...

Ja inderdaad. Als ik de onderdelen zelf kan maken spaar ik weer geld uit voor andere onderdelen.

wouter.vandergaast schreef:persoonlijk vind ik schuin mooier maar ze zijn inderdaad wel duur ja.
maar ik dacht dat ik het beter nu kon zeggen als wanneer je ze al klaar hebt!

Alle hulp is welkom natuurlijk. Steunen zien er wel erg netjes uit. Ik vind rechtop mooier, maar goed smaken verschillen. Daarnaast als je hem er onder een hoek plaatst heb je aan de uitlaatzijde (bijna) geen plek meer om een turbo/spruitstuk te plaatsen!
Antwoord
ja rechtop is wel makkelijker met de turbo maar alle andere onderdelen van brandstof/dynamo/startmotor/gasklep/stuurbekrachtiging zitten aan de andere kant en het is dus ook wel makkelijk om daar een beetje ruimte te hebben.
ik heb als andere hobby off-road rijden met suzuki samurai en patrols en zo en daar was dus een maatje van mij met een mercedes 300 diesel motor in zijn samurai gebouwd en die hoort ook schuin en hij had hem er recht in liggen omdat dat makkelijker is.
maar dat ging niet lang goed want hij begon een beetje rouw te lopen dus gingen wij aan het prutsen met het brandstof systeem en toen gaven we een keer goed gas en liep de motor gelijk vast!
de olie opzuig buis van de pomp zat dus niet laag genoeg in het carter en in de bochten liep hij dus droog!
dus als je hem recht hangt let er dan op dat hij genoeg olie krijgt want als het olielampje gaat branden is het al te laat...
Antwoord
Ja klopt, was ik eerste instantie ook een beetje bang voor maar de zeef kantelt verder de pan in en de olie heeft minder ruimte om te gaan klotsen. Ik zal het binnenkort even laten zien aan de hand van een voorbeeldje.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Antwoord
Zo motor ligt er in. Alleen de koppeling moet ik nog monteren dus meteen een vraag.

Weet er iemand hoe het zit met ondersteuning van de pri-as van de bak in de krukas doormiddel van een bus of lager. Bij Volvo werd er aangegeven dat dit bij een M90 niet nodig is??

[Afbeelding: Foto-77VDXE3I-D.jpg]

Foto vanuit gat voor kopel-stang

[Afbeelding: Foto-ZROTVVWK-D.jpg]

Daarnaast al begonnen met het aansluiten van de kabelboom

[Afbeelding: Foto-GBQX773Y-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-KCPTH8Q7-D.jpg]

Toch nog wat aanpassingen moeten doen aan de boom om deze passend tussen motor en schutbord te krijgen.

[Afbeelding: Foto-JQZSV4YK-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-H3COJSBG-D.jpg]
Antwoord
Ik heb het lagertje gewoon erin zitten. Maar dat is bij een redblock. Lijkt me voor het baklager beter dat ie aan twee kanten support heeft.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Kan haast niet missen dat daar een prise-aslager in moet.
Lekker bezig trouwens. Ziet er puik uit.
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Ik heb het lagertje gewoon erin zitten. Maar dat is bij een redblock. Lijkt me voor het baklager beter dat ie aan twee kanten support heeft.

Arn02 schreef:Kan haast niet missen dat daar een prise-aslager in moet.
Lekker bezig trouwens. Ziet er puik uit.

Bij een redblock weet ik dat er inderdaad een tussen moet. Een lager is altijd beter natuurlijk tenzij de constructie in de bak zo is dat er geen extra lager nodig is. Lager in de kruk-as heeft alleen functie tijdens het ontkoppelen want met een gesloten koppeling is de koppeling met vliegwiel en plaat star met elkaar verbonden het lager is dan overbodig. Ik zal nog eens op onderzoek uit gaan of er onderdelen verkrijgbaar zijn bij de dealer.

Ondertussen ook druk bezig geweest met het pas maken van oliepeilstok en de rembekrachtiger. Rembekrachtiger en stuurstang kwamen tegen de beugel van de peilstok dus deze heb ik met CO2 gemodificeerd.

Daarnaast, doordat ik de motor recht heb geplaatst valt de hoofdremcilinder boven mijn gasklephuis. Ik heb al rondgekeken voor onderdelen en er zijn kortere hoofdremcilinders verkrijgbaar. Nu moet ik wel even kijken voor de juiste afmetingen.

[Afbeelding: Foto-LH4QRPU6-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-KITJ3VEK-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-URFDQH7P-D.jpg]
Antwoord
Who needs a rembekrachtiger? :tongue:
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.976 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Drk - Den Witte 2.0 Drk 222 109.249 17 January 2015, 20:50
Laatste bericht: henqui
  Witte 240 DeBruin 3 3.094 17 November 2014, 19:18
Laatste bericht: DeBruin
  Hajo met zijn witte 240. TheDrivingDutchman 86 56.607 28 February 2014, 20:33
Laatste bericht: TheDrivingDutchman
  Een witte reus als oude bekende. Henkv 10 8.102 19 February 2014, 02:30
Laatste bericht: Henkv
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.836 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Mijn blauwe en witte 245 dens245polar 0 1.881 25 June 2012, 21:09
Laatste bericht: dens245polar
  De witte baksteen :) Wottel 74 46.483 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon
  Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen Jeroen V 183 88.321 10 June 2012, 16:34
Laatste bericht: Jeroen V
  Witte 244 antraciet 51 29.784 10 May 2012, 11:45
Laatste bericht: boeijke

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)