11 July 2015, 13:53
Volvo 142 B23 schreef:Ik heb ooit eens een lijmtang geofferd. Stukje pijp open zagen/slijpen. Deze op de lijmtang gelijmd. Prima klepveertang...goeie..
Het is geel en het.. V1.2
|
11 July 2015, 13:53
Volvo 142 B23 schreef:Ik heb ooit eens een lijmtang geofferd. Stukje pijp open zagen/slijpen. Deze op de lijmtang gelijmd. Prima klepveertang...goeie..
11 July 2015, 15:50
Zou best eens kunnen. Op te lossen met b21 zuigers ;-)
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
11 July 2015, 16:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 July 2015, 17:00 door Volvo Eindhoven.)
B20 498250? Dat is een 'A'
11 July 2015, 20:10
Volvo Eindhoven schreef:B20 498250? Dat is een 'A'..nou, dat haal ik er niet uit, het lijkt nog het meest op een rijtje dichtgeslibde 8-en of 0-len..
11 July 2015, 20:12
Volvo 142 B23 schreef:Zou best eens kunnen. Op te lossen met b21 zuigers ;-)ja inderdaad, blijkbaar is 60 het grootste.. als ik het goed lees zie ik 90386, en B21 is 92.. Blijft er dan genoeg vleesch over en hoe wordt de boel aan elkaar 'geknoopt'? Ergo, wat heb ik allemaal nodig voor de truuk..?
Je hebt scherpgesteld op het verkeerde nummer, dat onderste onleesbare is het nummer van het gietstuk, daarboven staat 49 gegoten en 8250 ingeslagen, een B20A. Vrij recent nummer, dat past wel bij de cilinderkop ongeveer.
Die kop ziet er bruikbaar uit, de vreemde vlekken zijn van koelwater. Zuigers zitten er zo te zien nog niet heel lang in, meest zit er een dikke laag koolkoek op. Voor de B21 truuk heb je een 8 bouts krukas nodig, en de zuigers+drijfstangen van een B21.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
11 July 2015, 22:53
Marc1970 schreef:Je hebt scherpgesteld op het verkeerde nummer, dat onderste onleesbare is het nummer van het gietstuk, daarboven staat 49 gegoten en 8250 ingeslagen, een B20A. Vrij recent nummer, dat past wel bij de cilinderkop ongeveer.Die zuigers die je ziet zijn er in 1991 in gegaan, da's de binnenkant van het vorige blok uit de groene 144, en daarvoor uit m'n vorige 144.. het revisie bedrijf vroeg me om uit te kijken naar die nr's omdat ik aangaf dat ie dus al ens gereviseerd is... en je hebt gelijk, met een beetje remmenreiniger kwam het al los, ik heb het leesbaar gemaakt door er met een messing drevel over te vegen.. De kop die op de foto staat is van de originele die nu nog half in de 142 hangt, en daar zit veel meer koolaanslag in.. Maar goed, zuigers en drijfstangen 13 in een dozijn, krukas weer duur.. En dan te bedenken dat ik alleen maar de kop wilde overzetten.. :mad:
Er is een goedkopere truuk, dan haal je de voering van bovenuit de B20 drijfstangen, en dan past de B21 zuigerpen erin. Dat wordt dan een perspassing die de zuiger op z'n plek houdt, semi-floating (de zuiger van de B20 is onder en boven los, floating). https://en.wikipedia.org/wiki/Gudgeon_pin
Walrus3 op brickboard heeft daar een motor mee gebouwd, hier heb je hem: https://www.brickboard.com/RWD/volvo/148...s_b20.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Het is geel en het.. | Jambon | 16 | 11.510 |
2 November 2014, 13:42 Laatste bericht: Jambon |